Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
diorama

Probiotica

Bericht door diorama »

Probiotica

Raar hé, het menselijk lichaam ...

Mijn stoelgang was tot 2014 prima. Ging altijd 's avonds naar toilet, voor ik mij douchte en ging gaan slapen ... Had er dus controle over.

Na een heel zware opstoot in 2014 is het helaas veranderd. Losse stoelgang (ook 2x mis gegaan :( ), onregelmatig, vooral 's morgens (op mijn werk), krampen bij lichte stress en direct naar toilet moeten ... Het is echt heel lastig geworden.

Ga zelfs niet meer op reis want ben bang dat het weer zou mislopen... Is het nu door MS of door de stress veroorzaakt door die opstoot? Ik weet het niet. Misschien een combinatie van beide factoren.

Die probiotica helpt wel een beetje maar ik wou dat het terug veranderde naar voor 2014 :huilen:
Draakje

Bericht door Draakje »

[QUOTE=diorama;1091616]Hey Draakje, zou probiotica niet helpen? Ik heb ook sinds 2014 PDS en slik nu iedere dag een pilletje. Moet zeggen, het helpt. Het is geen wondermiddel maar mijn stoelgang is toch wel vaster geworden.[/QUOTE]

Ik heb Yakult geprobeerd maar merkte niet echt verschil. De stoelgans is inmiddels weer normaal.. begin de filet americain te verdenken die ik toen gegeten heb.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=Draakje;1091738]Ik heb Yakult geprobeerd maar merkte niet echt verschil. De stoelgans is inmiddels weer normaal.. begin de filet americain te verdenken die ik toen gegeten heb.[/QUOTE]

Filet Americain is gegarandeerd succes. Ik heb al eens een programma op TV gezien hier over en ik eet het NOOIT meer.
Sara

Bericht door Sara »

Nogal off topic, sorry ;), maar voor de filet Amerikaan kun je uitwijken naar die van de vegetarische slager.

Het ligt bij AH tussen de vleeswaren, is 100% plantaardig (vegan). Ik vind lang niet alles van de vegetarische slager te pruimen, maar deze is prima.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp