Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Hoe lang heeft het bij degenen die movicolon gebruiken geduurd voor de boel op gang kwam?

En wat ik me ook afvraag is: je kan toch moeilijk thuis blijven voor het geval dát. Met mooi weer wil ik er graag met de scoot op uit.

Hoe doen jullie dat? Als de movicolon voor die dag eenmaal zijn werk gedaan heeft gewoon weggaan?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik kan eigenlijk altijd gewoon weg omdat ik eigenlijk nooit "hoge nood" heb. Kan de ontlasting goed ophouden als ik aandrang krijg (tot nu toe dan;))

Nadeel is wel dat als ik onderweg aandrang krijg het meestal "over gaat" en ik die dag niet meer "hoef".

Maar meestal moet ik vrijwel direct na het opstaan en is het verder klaar voor die dag. Dat was niet zo toen ik nog geen psylliumvezels gebruikte.
Marteg51 † 31-07-2017

Movicolon en psyliumvezels

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Movicolon en psyliumvezels

@antoinette : bij mij duurde het drie dagen voordat het werkte. Had zelf daarna wel behoorlijk dunne p..p...lekker praatje :D


@knillis : ik ga toch ook die psylium vezels proberen. Denk dat die beter werken zo te horen ben jij er heel tevreden over !
dientje

Bericht door dientje »

moet je ergens heen, en kun je niet naar een wc ergens, kun je ochtends dus microlax doen.

dan moet je vrijwel snel.

dan hoef je die dag dus niet meer, kun je dus zelf plannen.
Werkt snel en is makkelijk te gebruiken. Lees hier meer info.
Bij verstopping · Zacht en hygiënisch · Mild in gebruik · Zonder recept
Kenmerken: Mild in het gebruik, Mini-tube is dunner dan een zetpil…

[IMG]https://s27.postimg.org/lebfvonab/download_3.jpg[/IMG]
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bedankt voor de adviezen. Vanmorgen voor de eerste keer wat geprodu..... :o Blij, blij, blij. Ik hoop dat het doorzet.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ene beetje "plat" uitgedrukt maar toch, wat kan een mens blij zijn als hij kan poepen ;):D

Hopelijk blijft het goed werken Antoinette.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE] Ene beetje "plat" uitgedrukt maar toch, wat kan een mens blij zijn als hij kan poepen [/QUOTE]

Inderdaad Knillis. Wat voor de meeste mensen als de normaalste zaak van de wereld is, is voor mij (en velen met mij hier op het forum), bijna een traktatie. :haha:
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Een vraagje: hoelang gebruiken jullie de Movicolon? Tot de obstipatie is opgelost of gaan jullie verder met innemen om obstipatie te voorkómen.

Vanmorgen had ik namelijk wel drang maar er kwam niks. :o
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik het al een jaar of vier, elke dag 2 zakjes. Er zijn tijden dat ik het tweede zakje niet neem (geen zin in;), maar ik merk dat al snel en ga maar weer trouw naar de 2 zakjes per dag

Het kan volgens de MLD arts geen kwaad want het is geen medicijn dat wordt opgenomen in het lichaam of moet worden afgebroken door het lichaam.

Het middel verlaat in totaliteit het lichaam, het zorgt er alleen voor dat er wat extra vocht naar de darmen gaat. De darmen worden er niet lui van zoals dat wel het geval schijnt te zijn bij laxeermiddelen
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Dankjewl voor je antwoord knillis. ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp