Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Balgevoel

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marteg51 † 31-07-2017

Balgevoel

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Beste forumleden,

Wellicht een rare vraag......maar ik heb al een paar weken het gevoel alsof er een flinke bal in mijn zitvlak zit.

Dit geeft o.a. flinke problemen met de stoelgang (zonder laxeermiddelen zoals Dulcolax en Microlax/spoelen lukt dit dus echt niet meer). Middeltjes zoals Movicolon, Roosvicee lax etc. helpen dus niet meer. Alleen een middel dat rectaal gebruikt wordt helpt nog enigszins.

Ik heb ook continue aandrang.....maar er komt gewoon niks.
Nu weet ik niet of dit een typische MS klacht is maar voor de zekerheid heb ik voor morgen een afspraak met de huisarts want ik begin nu een beetje wanhopig te worden......ben bang dat er iets klem zit van binnen en/of verzakt is.

Heeft iemand hier ervaring mee ??? Dan zou ik dit graag horen voordat ik morgenmiddag bij de HA zit. Alvast dank !
belladonna

Bericht door belladonna »

Spoelen gaat ook niet ?
Heb je veel pijn ?
Dan moet je zeker niet wachten tot morgen,
maar naar de eerste hulp gaan.
Het kan echt gevaarlijk zijn...
Sterkte hoor...

Zelf heb ik ook erg vaak verstoppingen gehad,
mijn darmen doen erg weinig meer door de ms.
Maar nu ik iedere dag een handje ongezouten noten eet en een schep lijnzaad in mijn pap, hoef ik niet meer te spoelen.
Niet meer die akelige pijn en gevoel alsof ik te vol zit...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp