Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

heb ik wel ms

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
timojr

heb ik wel ms

Bericht door timojr »

Ik heb de diagnose ppms,maar ik kan alles heb alleen van 1 ding last de voorwaartse loopbeweging kan ik niet maken
achteruit lopen zijwaarts hard zachtjes op mijn tenen lopen
hinkelen.Heb kracht genoeg
Kan mijn knieën optrekken
Kan op de plaats lopen
Zo raar als ik ga lopen buig ik mijn knie niet weet ook niet meer hoe ik moet lopen
Half jaar geleden ben ik met de fiets gevallen gekneusde enkel en sindsdien heb ik niet meer normaal gelopen:???:
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Kun je ook op je hakken lopen? Vaak zie je een zgn 'hanentred' bij mensen die moeite hebben de voorvoet op te tillen. Om te voorkomen dat je over je tenen struikeld moet je je knie hoog op trekken om de voet voldoende van de grond tevkringen.

Daar zijn hulpmiddelen voor!
belladonna

Bericht door belladonna »

Dat wilde ik ook zeggen.
Vraag via de revalidatie arts een hulpmiddel aan.
EVO of een soort van elastiek die je aan je schoen en
broek via je pijp laat lopen.

Prijs jezelf gelukkig dat je nog relatief weinig problemen ervaart.
Wie weet sla je over een jaar jezelf voor je kop dat je gezegd hebt
dat je twijfelt aan de diagnose omdat het zo mee valt.
Carpenters diem. .😀😘
timojr

Bericht door timojr »

Ja ik kan op mijn hakken en tenen lopen
Ik heb een hulpmiddel gehad maar dat gaf absoluut geen meerwaarde
Kreeg alleen maar last van mijn knie
Ik heb hem teruggebracht
Revalidatiearts arts en was maar amateuristisch ding werd in mijn schoen gefrommeld en ik werd naar huis gestuurd
Eerst was hij tegroot toen 1 voor met een gewicht boven de 85 kilo
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=timojr;1077313]Ik heb de diagnose ppms[/QUOTE]
Ik begrijp je vraag niet helemaal; twijfel je aan de diagnose, of zoek je hulp bij het lopen?
Als je twijfelt aan de diagnose kan je daarvoor een second opinion aanvragen.
Ook voor hulp bij het lopen kan je een second opinion aanvragen bij een andere revalidatiearts; daar ben ik, na een onzorgvuldig revalidatietraject, nu ook mee bezig.
timojr

Bericht door timojr »

Ik twijfel aan mijn diagnose, misschien hoop ik daar teveel op dat hij niet goed is.Maar als je ziet wat ik allemaal kan om mij voor tewegen behalve een normale pas maken
Mijn fysio heeft het er ook over je loopt al zolang verkeerd dat je gewoon niet meer weet hoe je wel moet lopen
Zij is niet degene die mij aan het twijfelen heeft gemaakt
Dark Knight

Bericht door Dark Knight »

Heb je een second opinion gehad in een ander ziekenhuis met andere artsen? Je verzekering kan je daarbij helpen als het goed is.
Ik twijfelde ook aan mijn diagnose. Na mijn second opinion heb ik het wat beter accepteren.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Timojr,

er zijn meer mensen met MS die best goed kunnen lopen. Dat een heleboel dingen bij jou lukken zegt dus - jammer genoeg - niet alles.

Als de twijfel je dwars zit, zou ik nog een keer naar je neuroloog teruggaan. Je kunt gewoon vragen hoe hij of zij zo zeker weet dat je MS heeft. Als dan nog twijfelt is er ook nog een mogelijkheid voor een second opinion.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik heb grote twijfel bij de diagnose PP ms. De verschijnselen komen totaal niet overeen met deze vorm van ms.
timojr

Bericht door timojr »

[QUOTE=Dannifan;1077427]Ik heb grote twijfel bij de diagnose PP ms. De verschijnselen komen totaal niet overeen met deze vorm van ms.[/QUOTE]
je twijfeld aan mijn diagnose?
Waar baseer jij het op?
Second opion heb ik ook al aan gedacht
Ik krijg van het EMC een uitnodiging om fampyra tegaan proberen daar eens eff vragen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp