Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vaak plassen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Joyciejj

Vaak plassen

Bericht door Joyciejj »

Hebben meer mensen met MS hier last van?
Oke ik drink wel veel water, maar ik moet ieder half uur naar de wc (nee ik heb geen blaasontsteking)

Ik vraag me af of dit van de MS kan zijn of dat het gewoon een dingetje is..
Is er iets tegen te doen? Medicijnen?
Abby.

Bericht door Abby. »

Ja voor mij heel herkenbaar en komt echt door de ms aldus neuroloog en mijn uroloog.
Overdag moet ik ongeveer elk uur en s'nachts gaat het gewoon door,

Ik heb van de uroloog eerst vesicare gehad, wat weinig deed.
Hierna heb ik Bedmiga gekregen. Dit hielp wel beter maar werd daar weer erg misselijk van.

In april weer voor controle naar de uroloog, dan zal ik wel horen of er nog een andere optie is.

Dus bij deze de tip om een afspraak te maken bij een uroloog. (Neuroloog kan je zo doorverwijzen)
De uroloog kijkt dan ook bij ee controles altijd even of je goed uitplast etc door middel. Na even plassen vooraf en daarna een echo van je blaas waar ze op kunnen zien of je blaas goed leeg is.

Succes!
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Joyciejj;1077326]Hebben meer mensen met MS hier last van?
Oke ik drink wel veel water, maar ik moet ieder half uur naar de wc (nee ik heb geen blaasontsteking)

Ik vraag me af of dit van de MS kan zijn of dat het gewoon een dingetje is..
Is er iets tegen te doen? Medicijnen?[/QUOTE]

blaasproblemen is typisch ms
alnaargelang de oorzaak, uroloog, kan het gaan van medicatie tot sonderen of combinatie.
dientje

Bericht door dientje »

ik moet ook veel plassen, extra lastig als benen niet mee werken!.
s,nachts vooral, daarom heb ik een t-fit luier s,nachts.

anders hebben we geen rust.

ik kan er niet uit!.

en overdag een broekje, voor ongelukken.

ik zal wel moeten....verder heb ik geen medicijnen, en die wil ik ook niet.

ik drink helemaal niet veel,...waar komt het toch vandaan.!:ogen:

maar ja...t,is nie anders.
en ik heb geen blaasontsteking.
Billy

Bericht door Billy »

Een overactieve blaas ;)

Uroloog, maar ook neuroloog of je huisarts kan hier medicijnen voor voorschrijven.

Vaak uitproberen welke bij je werken. Maar is gelukkig meestal makkelijke te verhelpen. Succes!
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Mijn man (ook ms) moest ook vaak plassen. Bij uroloog bleek dat er bij hem telkens veel achterbleef na het plassen.
Nu doet hij catheteriseren en heeft hij minder aandrang en hoeft minder vaak te plassen.

Toevallig vandaag een bericht op msweb.
[url]http://www.msweb.nl/meer-over-ms/overzi ... preekbaar/[/url]
Joyciejj

Bericht door Joyciejj »

Dankjullie voor de reacties al!

Kan bekkenbodemtherapie ook helpen? Ik zie dit alleen bij overactieve blaas maar niet icm MS..
Nessa

Bericht door Nessa »

Ja, dat kan zeker.

Het kan wel zo zijn dat de overactiviteit niet volledig kan worden weggenomen met de therapie omdat er (ook) een zenuwprobleem speelt. Maar het kan de problemen wel verminderen.
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

ja dat heb ik ook,heb er nu medicijnen voor (vesicare),merk wel dat de tussen pozen langer zijn,maar als ik naar de wc moet dan moet ik ook echt gaan....
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb ook bekkenbodem fysio gehad, maar dan voor mijn urge incontinentie.

Ze zei dat ze vtv niet kon beloven of het zou helpen ivm MS. Maar ik heb er veel baat bij.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp