Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nu pas besef dat ik ms heb!😕

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
ilsje79

Nu pas besef dat ik ms heb!😕

Bericht door ilsje79 »

Hoi allemaal,

Ik ben Ilse en ik weet nu ongeveer 6 jaar dat ik ms heb. Ik ben nu 38.
Ik heb in 6 jaar tijd 2 schubs gehad, toen had ik last van verdoofde lichaamsdelen, dubbel zien, duizeligheid en nystagmus.

Ik wil er even bij vertellen dat ik ( en daarbij ook m'n man en kids) een heel zwaar jaar gehad hebben ( geestelijk ging het slecht met mij) nu voel ik me al een aantal maanden sterker dan ik me ooit in m'n leven gevoeld heb. Ik teken veel, kook veel, verzorg mezelf goed en ben er weer voor m'n kindjes. Onze kindjes zijn bijna 2 en 5 jaar.

Nu heb ik een schub, heb verdoofd gevoel in beide benen, veel pijn in m'n benen, pijn in onderrug, sensibiliteits stoornissen, extreme vermoeidheid etc. Ik zit veel in een rolstoel, loop slecht en dit doet heel veel met me. Ik voel me sterk hoor maar ik besef nu pas echt dat ik ms heb. Ik moet ook naar revalidatie centrum, heb aangegeven dat ik erover wil praten wat het met me doet. Ook ga ik naar de uroloog, plasproblemen en last van incontinentie.

Herkennen mensen mijn verhaal? Befankt voor jullie interesse!

Groetjes ilse💪🏻🙂
benka

Bericht door benka »

sterkte ilse
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik herken wel dingen uit jouw verhaal. Hetgeen ik duidelijk herken is, dat het besef van MS hebben bij mij ook later viel.

Mijn diagnose kreeg ik binnen een paar minuten. Het was een aparte neuroloog die het even tussen neus en lippen door vertelden. Het eerste half jaar vertelde ik mezelf "die arts was niet goed, dus die diagnose is ook niet goed".

Na anderhalf tot twee jaar kreeg ik steeds meer klachten en ben ik uiteindelijk naar een andere arts gegaan voor een second opinion. Die arts bekeek de MRI en gaf aan dat er geen twijfel mogelijk was over de diagnose, toen pas kwam het besef!

Ongeveer 4 jaar na de diagnose heb ik een revalidatietraject gevolgd, waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds met een goed gevoel naar terugkijk. Hopelijk zal je in het revalidatiecentrum de goede begeleiding vinden. Sterkte!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp