Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

urineweginfectie na urineweginfectie , ms klachten, zo ziek

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
ilsje79

urineweginfectie na urineweginfectie , ms klachten, zo ziek

Bericht door ilsje79 »

Hoi lieve mensen,

Ik ben Ilse en ik wil heel graag mijn verhaal kwijt.
Ik heb ms, ik weet dat nu 6 en een half jaar. Ik ben 38.
Laatste maand zit ik voor het eerst in mn leven in een rolstoel:nerveus:

Ik heb de laatste 7 weken urineweginfectie na urineweginfectie, ook een nierbekkenontsteking:( vorige week.
Ik moet 2 juni pas naar de uroloog, het kan niet sneller:huilen:
Ik heb ms klachten, vooral gevoelsstoornissen, brandende jeukende (vanbinnen) ogen, een brandend gevoel op mn hoofd.Mijn benen voelen al maanden verdoofd.

Ben ook misselijk, pijn (steekjes ) in de onderrug (flanken)
Gisteren is er een echo gemaakt van de nieren en blaas, niks te vinden:moe: Ergens vind ik dat natuurlijk fijn maar goed, ik zou het zooo fijn vinden als ze iets vinden en er wat aan doen!!

Heb geestelijk een heel zwaar jaar gehad. Nu net 4 maanden voel ik me sterker dan ooit maar nu op dit moment gaat het geestelijk veel minder. Het gaat even heel moeilijk nu maar ik probeer positief te blijven! :girlpower:

Net weer plasje weggebracht, had weer verhoging:nerveus:
Ik kan zo bellen!
Als er mensen die iets herkennen of iets willen zeggen , heel graag!!

heel veel liefs van mij:bloem::kus:
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Ilsje,

Wat een ellende.

Wat ik me bedenk nu ik je verhaal zo lees, is dat een aantal van die symptomen ook een overgevoeligheidsreactie op antibiotica kunnen zijn.... Ik weet niet of je huisarts dit ook als optie overwogen heeft? :weetniet:

Maar wat het ook is, je voelt je ondertussen goed ellendig, dat is een gegeven.
Ik hoop dat er snel verandering in komt. :aai:
Abby.

Bericht door Abby. »

Wat vervelend zeg Ilse,

Je klachten zijn voor mij erg herkenbaar zowel de pijn (constant, altijd brandende zenuwpijn in benen en soms armen erbij) als periodes met vele malen urineweginfecties etc. Ik ga hiervoor ook naar een uroloog. Ik ben 31 en weet bijna 12 jaar de diagnose, kan ongeveer nog meter of 30 'lopen' (als ik niet weer een schub heb) en verder ook in rolstoel.

Van de uroloog heb ik toen het uit de hand liep een half jaar gelden ongeveer een onderhouds antibiotica kuur gehad van 6 weken, en sindsdien gaat het wat beter.
Verder elke dag cranberry supplementen en goed drinken.

Hoop dat je je koppie omhoog kunt houden, het is soms pittig maar we moeten door ;):girlpower: sterkte!
Knillis

Bericht door Knillis »

Helaas voor mij een zeer bekend verschijnsel al die blaasontstekingen. Ik had er ruim twee jaar terug 17 in één jaar en dus ook veel last van opspelende oude MS klachten.

Er mankeert niets aan mijn blaas en nieren dus helaas is de MS de boosdoener. Ik bleek niet goed uit te kunnen plassen waardoor er vaak te veel urine te lang in de blaas achterbleef waardoor makkelijk ontstekingen ontstaan.

Als je bij de zoekfunctie van het forum (derde item van rechts, bovenaan) blaasontsteking of urineweginfectie intypt zul je veel topics vinden die handelen over blaasontstekingen en alles wat daar mee te maken heeft.

Misschien wil je je daar eens inlezen. Je zult waarschijnlijk veel ervaringen van anderen kunnen lezen.

Sterkte en ik hoop dat de uroloog vaart zet achter eventuele onderzoeken en mogelijk een behandeling.

Zelf katheteriseer ik inmiddels en gebruik nu anderhalfjaar een onderhoudsdosering antibiotica en ik ben dus ook al anderhalf jaar blaasontsteking vrij en voel me een stuk beter!

Sterkte!
eefeef

Bericht door eefeef »

Hey Ilse. Pfffff! Jammer dat je je zo slecht voelt momenteel...

Wat voor mij vooral herkenbaar is is de pijn. Ik heb superveel last van brandende / stekende pijn in mijn bovenlichaam. Geen dag zonder zeer, dat is echt frustrerend hé. Om gek van te worden.

Blaasontstekingen heb ik vaak, maar hier heb ik gelukkig geen last van. Zou bij mij ook komen door het niet volledig leegplassen. Een 'probleempje' dat nog verder onderzoek vraagt.

Ik wens je veel sterkte en snel beterschap toe!
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Hoi Ilse,

Ik heb geen ervaring hier mee (nog geen) maar wil je wel veel sterkte wensen. Het is zo balen als je alsmaar ziek bent en je rot voelt. Heb die periode net af kunnen sluiten voorlopig en het heeft mij even gekost om weer een beetje positief te worden en geen angst te hebben om zo'n terug val te krijgen. Durfde eventjes niet te genieten.
Een dikke knuffel:knuffel:

Zijn er hier genoeg met blaasweginfecties. Dus steun en tips zal je hier absoluut krijgen.
Fia

Bericht door Fia »

Hoi Ilse,

Ik heb ook tijden gehad van blaasontsteking na blaasontsteking. Ook een keer door een nierbekkenontsteking een bloedvergiftiging.

Wat je omschrijft is zeer herkenbaar. Uiteindelijk gaat het nu al tijden goed (ff afkloppen). Wat bij mij helpt is vooral veel "zuur" te drinken, ik drink veel cranberrysap. Ook sinaasappelsap zou goed zijn.

Weet niet of je iets aan deze tip hebt, maar wellicht iets om uit te proberen?

Hopelijk gaat het snel beter met je.

Liefs,

Fia
mari

Bericht door mari »

Een blaasontsteking kan veel oude ms klachten laten opspelen. Een pseudo schub noem je dat ook wel.
Oude klachten die opspelen door griep, verkoudheid, blaasontsteking etc.

Zodra die over is verdwijnen die klachten ook weer.
Ik zou morgen je huisarts om een onderhoudsdosis antibiotica vragen tot de afspraak bij de uroloog.

Dan kan je voorkomen dat het echt uit de hand loopt. Onderhoudsdoseringen worden vaker gegeven.

Je huisarts kan ook overleggen met de uroloog of je eerder terecht kan, of dat hij telefonisch alvast wat kan overleggen.

Het is belangrijk goed te blijven drinken, veel water, cranberrysap. Karnemelk. Af en toe een glas cola. Die adviezen gaf mijn uroloog mij.

cranberrytabletten kan je ook nog overerven.

Sterkte!
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Gelukkig herken ik niet heel veel. Behalve dat ik als puber zeer veel blaasontstekingen heb gehad.
Blijf hoe dan ook veel drinken en neem de tijd op het toilet.

Ik hoop dat het gauw wat beter gaat en alle klachten wat afnemen. Sterkte.
Klick

Bericht door Klick »

Misschien overbodige tip maar Ik kende hem nog niet..:ogen:
Plassen gaat makkelijker rechtop met holle rug. Ik verbaas me soms hoeveel Ik nog kan plassen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp