Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Overmatig zweten oorzaak ?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marteg51 † 31-07-2017

Overmatig zweten oorzaak ?

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Beste forumleden,

Sinds een aantal weken zweet ik mij een ongeluk zowel s'nachts als overdag.

Dit zijn geen gewone opvliegers want die herken ik wel....dit is gewoon niet normaal zo erg. Vind het ook behoorlijk genant t.o.v. mijn omgeving om de hele dag niet fris te ruiken.

Nu twijfel ik er sterk aan of dit aan de medicijnen kan liggen (gebruik sinds 3 maanden Tecfidera en heb geen flushings gehad) en inmiddels kun je mij elke dag uitwringen.

Iemand ervaringen hiermee en tips ? Zou erg graag van dit probleem afwillen !
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Bekend.

Ik gebruik ook tecfidera en heb hetzelfde. Voor gebruik nooit last van gehad.

Ik gebruik het nu 2,5 jaar en het komt in vlagen van weken. Vooral snachts.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik gebruik geen Tecfidera, maar Rebif. In periodes heb ik veel last van (nogal extreem) nachtelijk zweten. Echt op de manier dat je niet meer op dezelfde plek in bed kan blijven liggen (zeker bij mijn bovenrug volledig doorweekt). Dat gaat in periodes van weken, en dan heb ik het vrijwel elke nacht. Overdag heb ik er gelukkig geen last van.

De neuroloog en de MS verpleegkundige herkennen het niet als een verschijnsel van MS, maar ik hoor het zo vaak van mensen met MS (ook hier op het forum) dat ik daar aan twijfel.
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien is het toch verstandig een afspraak met je huisarts?

Voortdurend zweten lijkt me niet direct een MS symptoom maar naast een mogelijkheid dat het tòch door de Tecfidera komt zijn er volgens mij meer kwalen waardoor iemand last heeft van overmatig zweten.

Wellicht kan de huisarts eens een bloedonderzoek laten doen?

Sterkte want het lijkt me geen pretje voordurend nat worden van transpiratie vocht.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Op deze manier herken ik het niet.
Wel eens per maand dat ik meer zweet, maar vooral dat ik het meer ruik.
Giechel

Bericht door Giechel »

snachts erg zweten herken ik. vervelend. dus k weet niet of het aan medicatie kan liggen want die gebruik ik niet.
Na een warme zweterige nacht ben ik wel veel meer moe, slechter evenwicht ook. hoop dat je er snel vanaf bent, waar het ook door komt.
Dango

Bericht door Dango »

Check , gisteren weer "the day after" en ondanks de 18 graden buiten breekt het zweet me ineens weer uit.
Helemaal klam met een katoenen t-shirt behhh

Volgens mij gewoon een oorzaak en gevolg van de wekelijkse Avonex.

Vervelend , maar ALS het gebeurt zeg ik altijd dat mannen ook in de overgang kunnen zitten.
Gegarandeerd succes ;-)
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik ben sinds gisteren met tecfidera gestopt dus zal binnen paar dgn weten of dat overmatig zweten daarmee te maken heeft
Marteg51 † 31-07-2017

Stoppen met Tecfidera

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Stoppen met Tecfidera

Hoi Liselotje,

Ik ben gisteren ook gestopt. Als ik na een week geen verschil merk begin ik weer met de Tec. Hoop eigenlijk dat dat de oorzaak is want dan kan ik met de neuroloog in conclaaf over andere medicatie !


[QUOTE=Liselotje;1085788]Ik ben sinds gisteren met tecfidera gestopt dus zal binnen paar dgn weten of dat overmatig zweten daarmee te maken heeft[/QUOTE]
Dango

Bericht door Dango »

De paar dagen zijn inmiddels al voorbij , heeft het stoppen geresulteerd in minder zweten?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp