Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zelf stoppen met Tecfidera ?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marteg51 † 31-07-2017

Zelf stoppen met Tecfidera ?

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Beste allemaal,

Ik gebruik ruim 3,5 maandTecfidera maar overweeg tijdelijk te stoppen vanwege een vermoedelijk fikse bijwerking (extreem zweten).
Misschien is de periode nog te kort om er iets zinnigs van te zeggen maar ik heb niet het idee dat dit medicijn iets voor mij doet aangezien ik er in een paar maanden tijd flink op achteruit ben gegaan....

Is een van jullie ook (even) op eigen houtje gestopt of in overleg met MS pleeg/neuroloog ?
Ik ga nu vier weken revalideren en ga nu al zweten bij het idee teveel te gaan zweten :-(

Graag jullie ervaringen !
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik in overleg met de neuro, die vond dat ik het met mijn klachten toch al lang had volgehouden ;)

eerlijk gezegd ben ik nog stééds aan het herstellen en ben ik persoonlijk heel blij dat ik het niet meer gebruik!

wat jou betreft zie ik wel ook veel klachten voorbij komen die ook door de Tec zouden kunnen komen volgens mij. Tijdelijk of geheel stoppen is in mijn ogen dan niet verkeerd. Maarrrr ik ben jouw neuro niet! Is die goed op de hoogte van ál je klachten? Opspelen van oude klachten e.d. horen er ook bij. niet alleen de klachten die door de Tec zelf komen zoals flushing etc.

Ik zou zeker niet uit mijzelf stoppen, maar het met de neuro bespreken. En heb je het al met je verpleegster van Brocacef besproken?

succes!
froukje75

Bericht door froukje75 »

Hoi, ik heb het vorig jaar een half jaar gebruikt en ook teveel last van de bijwerkingen. Wel overleg gehad met de neuroloog, maar hoefde niet af te bouwen.
Hoop dat dit antwoord genoeg is.
Succes alvast met revalideren

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Marteg51;1084440]Is een van jullie ook (even) op eigen houtje gestopt of in overleg met MS pleeg/neuroloog ?
Ik ga nu vier weken revalideren en ga nu al zweten bij het idee teveel te gaan zweten :-(
[/QUOTE]
Stoppen zou ik altijd in overleg met de neuroloog doen.
Het is logisch dat je nu nog geen resultaat ziet; de remmers gaan na een paar maanden tot een half jaar pas iets doen.
Daarnaast vraag ik me af of het zweten wel een bijwerking van Tecfidera is; misschien kan je dat even navragen bij de neuroloog of verpleegkundige. En je moet er rekening mee houden dat je weer van voor af aan kan beginnen zodra je weer start; het hele wennen, met alle bijwerkingen, begint opnieuw.
Mobile

Bericht door Mobile »

Ik heb ruim 1,5 jaar Tecfidera geslikt, en zweette ook enorm. Nooit aan gedacht dat het een bijwerking kon zijn....
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp