Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Schrijven en eten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mickey16

Schrijven en eten

Bericht door mickey16 »

H,

Ik heb problmen met (leesbaar) schrijven. Ook eten wordt steeds problematischer.

Ja, ik kan wel typen maar soms wil/moet je even iets schrijven (boodschappenbriefje). Tekenen voor een ontvangen pakje bij de postbode (hij is ook wel tevreden met een kruisje(.

Eten is echt een drama (alles) valt van mijn vork. Nou is dat wel goed voor de lijn maar het moet natuurlijk niet te lang duren.

Is dit herkenbaar?
NaaNaa90

Bericht door NaaNaa90 »

Hi Mickey16,

Wat je vertelt is voor mij ook herkenbaar. Vooral wanneer de vermoeidheid ernstig aanwezig is. Na een drukke dag of intensieve activiteit.

Of het beter wordt durf ik je niet te zeggen. Hoop van wel natuurlijk!
Sterkte!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
benka

Bericht door benka »

met een lepel eten dan maar
belladonna

Bericht door belladonna »

Maak een afspraak met de ergotherapeut.
Zij kan je helpen deze problemen te verminderen.
Lastig hoor, succes
froukje75

Bericht door froukje75 »

Ik heb sinds gister een stempel met mijn handtekening. Schrijven wil bij mij ook niet meer. Doe heel veel op m'n mobiel: boodschappenlijstjes, agenda, internet, spelletjes voor de ontspanning, heel belangrijk😜 Eigenlijk doe ik alles hierop.

Tril je met eten, want als dat niet zo is; ik gebruik al een tijd een vork en lepel die iets gebogen zijn. Zwarte handgrepen en iets breder voor betere grip (kan je hiervan helaas geen foto laten zien, ze zien er ook best normaal uit, bij mij wil het oog ook wat😏).
En ja ze moeten me thuis toch ook af en toe al eens helpen met eten.
Ik heb ook veel moeite met dit te accepteren, maar zo houd ik nog een beetje controle😃
Hoop dat je hier iets mee kan.
Fijne dag alvast!
Groeten Froukje


Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Hallo micky en andere ,

Ook hier hetzelfde probleem , al langere tijd .

Schrijf het meeste in een mail en stuur die dan door naar diegene die iets voor me moet halen etc .

Soms gaat schrijven ineens wel , maar het handschrift is vaak niet leesbaar .

Het is ook zó anders geworden , dat zie je als je iets tegenkomt van vroeger 😂 Een heel ander soort handschrift is het geworden .

Eten is hier ook vaak een geklieder , maar krijg het altijd nog naarbinnen .

Kost wel veel energie als je bij iemand of met iemand iets moet eten . Je kunt niet overal je vingers erbij gebruiken 😉 [/COLOR]
Fratema

ja, herkenbaar en

Bericht door Fratema »

ja, herkenbaar en

dodelijk irritant
Ook typen staat tegenwoordig bol van de fouten

Moet ik wel zeggen dat het inderdaad varieert op grond van vermoeidheid.
Theewater

Bericht door Theewater »

Zowel schrijven als typen is bij mij gaat bij mij sinds een jaar of 2 ook slecht. Voor het schrijven gebruik ik een rollerball pen met een verdikking om de pen god vast te kunnen houden dat maakt dat ikzelf weer terug kan lezen wat ik geschreven heb.
Typen is gewoon een drama; elke zin bevat meerdere typfouten en staat vol met rode strepen. Ikzelf heb het gevoel dat mn ene hand sneller gaat dan de andere en daardoor de fouten ontstaan
heleendr

Bericht door heleendr »

Ja heel herkenbaar en uiterst lastig en vervelend
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Idem dito. Balen. :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp