Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stem gaat hard achteruit.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Stem gaat hard achteruit.

Bericht door Dannifan »

Ik merk dat mijn stem minder en minder wordt. Ik heb al 22 jaar een radioprogramma bij een grote lokale omroep en als ik mij nu hoor en b.v. 10 jaar geleden herken ik mijzelf niet eens meer.
(gelukkig heb ik zoveel spraak van oude programma's dat ik nog jaren vooruit kan met programma's maken)

Praten was mijn hobby:haha:maar ik ga ook gewoon steeds minder praten in het dagelijks leven.

Maar met een gewoon gesprek merk ik dat mijn stem gewoon schor klinkt en het niet klinkt zoals ik graag zou willen.
Ik kom nog altijd goed uit mijn woorden maar mijn stem is totaal niet meer wat hij ooit was.



Maar mijn vraag is of er meer zijn wiens stem achteruit gaat of is gegaan door de jaren.
froukje75

Bericht door froukje75 »

Bij mij ook helaas en ook als ik bijv heb gelachen. Dan heb ik tijdelijk helemaal geen stem of klinkt 't het net of heb ik een hap helium in heb geademd (wat de kinderen dan weer lachwekkend vinden😏)
Hoop wel dat mijn stem het nog wel heel lang volhoudt

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
gebke

Bericht door gebke »

ook mijn stem is slecht na een kort telefoongesprek is het fluisteren

heb nu een spraak computerstaan en maak daar toch aardig gebruik van scheelt veel energie.

gebke sterkte en hou vol!!!!!!!
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]Praten was mijn hobby maar ik ga ook gewoon steeds minder praten in het dagelijks leven.

Maar met een gewoon gesprek merk ik dat mijn stem gewoon schor klinkt en het niet klinkt zoals ik graag zou willen.
Ik kom nog altijd goed uit mijn woorden maar mijn stem is totaal niet meer wat hij ooit was. [/QUOTE]

Heel herkenbaar. Zelf heb ik dit ook. Ik merkte dit pas toen mij steeds vaker gevraagd werd: wat zei je? Ik schrok echt.

Ik word ook moe van praten en merk zelf dat ik hoe langer hoe stiller word. En dat wordt vaak niet begrepen ondanks dat ik uitgelegd heb dat MS waarschijnlijk de oorzaak is. :(
Molly74

Bericht door Molly74 »

Op z'n Dannifans ;) Daar kunnen wij ook niets aan doen. Ga er mee naar de huisarts, wij zijn geen dokter. Het hoort nu eenmaal bij de leeftijd. Luister maar eens naar de stem van acteurs; die worden ook meer schor, zwaarder, etc.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[B]Een beetje frustie reactie van MOLLY74 dus.[/B]

Ik vraag alleen of er mensen zijn die dit herkennen als gevolg van de MS, maar jij hebt geen MS dus waar bemoei je je mee?
Molly74

Bericht door Molly74 »

En hoe voelt dat nou Dannifan? Dat je zo'n reactie van iemand krijgt die jou niet verder helpt? Of mag alleen de 'grote' Dannifan zulke antwoorden geven?

Je deed die dag exact hetzelfde op mijn posting. Het wordt tijd dat je dat zelf ook 's inziet.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Je ben een sneu type, geen woorden meer aan vuil maken dus.
Molly74

Bericht door Molly74 »

[QUOTE=Dannifan;1086687]Je ben een sneu type, geen woorden meer aan vuil maken dus.[/QUOTE]

Het zou een verademing zijn inderdaad, als iedereen dat bij jou zou doen. Het is lastig hè, zulke reacties te lezen? Precies zulke reacties als jij zelf altijd geeft. En je hebt het blijkbaar niet eens in de gaten. Over sneu gesproken....
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Molly, ik wil je vriendelijk verzoeken om wat respectvoller te zijn op dit forum. Dat jij niets kunt met reacties van Dannifan, hoeft niet te betekenen dat je hem hier op terug pakt in je eigen reacties.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp