Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Witte stof

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
carolina02

Witte stof

Bericht door carolina02 »

Ik loop al geruime tijd met klachten die overeenkomen met ms,nu is er een mri gemaakt waarop volgens neuroloog geen afwijkingen .wel zijn er 4 aspecifieke witte stof plekken gezien ,frontaal rechts en in de pons beide zijden.
Eerder werdt er gezegt dat er sprake zou zijn van polineurophatie met een afwijkende emg die daar bij paste nu werdt er door andere neuroloog weer emg gemaakt en die viel volgens de neuroloog binnen de normen terwijl ik juist achteruit ben gegaan en ook de fysiotherapeut en ha denken aan ms, de neuroloog doet geen verder onderzoek. Ze achet het mogelijk dat er een neuropathie is en kan dan niks doen voor me behalve pijnstillers.

Herkent iemand iets in dit verhaal?
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=carolina02;1085918]Herkent iemand iets in dit verhaal?[/QUOTE]
2e opinie vragen, lumbaalpunctie,...

witte vlekken betekenen niet 100% zeker ms
misschien was je vroeger wel bokser :)
belladonna

Bericht door belladonna »

Je mag een second opinion aanvragen.
Maar wil je dit ook echt??

Mocht het toch MS zijn dan komen de klachten vanzelf.
Maar dat hoop ik natuurlijk niet voor je.
MS hebben en het zwart op wit hebben, is geen pretje.
Je omgeving, familie /vrienden en werk reageren daar sterk op.
En vaak niet op de manier die jij hoopt, duurt jaren voordat jullie een acceptabele balans gevonden hebben.

Ik zou zeggen probeer de gestelde diagnose een plaatsje te geven.
En kijk of een paar gesprekken met een ergotherapeut je kan helpen
je leven dusdanig in te vullen dat het zo prettig mogelijk wordt.

Heel veel succes met jouw puzzel,
want dat is het leven een puzzel die af en toe
overhoop gehaald wordt.😀
carolina02

Bericht door carolina02 »

[QUOTE=1207;1085928]2e opinie vragen, lumbaalpunctie,...

witte vlekken betekenen niet 100% zeker ms
misschien was je vroeger wel bokser :)[/QUOTE]

Nee was geen bokser ;)
Sara

Bericht door Sara »

Ik zou nog een poging doen om in gesprek te gaan met de neuroloog. Opper een lumbaalpunctie, of vraag zelf aan haar of ze iemand weet die nog es mee kan kijken. Leg nog een keer uit dat het voor jou belangrijk is om meer zekerheid te krijgen. Als dat niet helpt, zou ik inderdaad voor een second opinion gaan.

Sommige vormen van MS zijn redelijk te remmen met medicijnen, en vooral aan 't begin van de ziekte. Daarom wordt 't toch steeds belangrijker dat je er niet ál te laat achter komt dat je MS hebt.

En natuurlijk, of 't nou MS is of iets anders, je leven verandert als je gezondheid verslechtert. Neurologische kwalen zijn zelden helemaal op te lossen.
carolina02

Second opinion

Bericht door carolina02 »

Second opinion

[QUOTE=belladonna;1085932]Je mag een second opinion aanvragen.
Maar wil je dit ook echt??

Mocht het toch MS zijn dan komen de klachten vanzelf.
Maar dat hoop ik natuurlijk niet voor je.
MS hebben en het zwart op wit hebben, is geen pretje.
Je omgeving, familie /vrienden en werk reageren daar sterk op.
En vaak niet op de manier die jij hoopt, duurt jaren voordat jullie een acceptabele balans gevonden hebben.

Ik zou zeggen probeer de gestelde diagnose een plaatsje te geven.
En kijk of een paar gesprekken met een ergotherapeut je kan helpen
je leven dusdanig in te vullen dat het zo prettig mogelijk wordt.

Heel veel succes met jouw puzzel,
want dat is het leven een puzzel die af en toe
overhoop gehaald wordt.😀[/QUOTE]

De huisarts wil niet meewerken aan een second opinion,dat vindt hij onzin.dus kom ik niet verder,de ergotherapeut heeft al diverse dingen geadviseerd en die toegepast,maar voor de behandeling is het toch wel prettig om te weten wat er aan de hand is vooral omdat ik steeds meer inlever.:(
Marsei

Bericht door Marsei »

Is er ook getest op ziekte van Lyme en een B12 tekort?
carolina02

Bericht door carolina02 »

Lyme en b12 is getest dat is allemaal goed heb jaren b12 tekort gehad waar ik injecties voor krijg , de internist checkt het regelmatig en ik zit op goed niveau
Marsei

Bericht door Marsei »

Krijg je nog steeds injecties of neem je supplementen? Testen op B12 is alleen zinvol wanneer je al een paar maanden geen B12 krijgt.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=carolina02;1085944]De huisarts wil niet meewerken aan een second opinion,dat vindt hij onzin.dus kom ik niet verder,de ergotherapeut heeft al diverse dingen geadviseerd([/QUOTE]

Je zou eens navraag kunnen doen bijnje zorgverzekeraar.
Voor zover ik weet heeft iedereen het recht op second opinion.

Maar misschien weet één van de andere forumleden hier het fijne van.

Succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp