Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

wat te doen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Hoi Chyta dank je voor het delen van je verhaal..vreselijk en ik wil jou en je partner veel sterkte wensen.

Weet iemand hier of het mogelijk is om over je partner te praten met je huisarts of heeft hij zwijgplicht of iets? hoever kan/mag je gaan?
Klick

Bericht door Klick »

je ha heeft zwijgplicht over alles wat je hem in vertrouwen verteld.
je kan hem vragen of dat zo is om het nog even te benadrukken dat je het ook voor je partner geheim wil houden..
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik heb zelf ook ooit de diagnose fybro gehad , omdat het vaak is als ze niets kunnen vinden zoals ze willen ( ik heb 30 jaar lang moeten wachten op mijn diagnoses ) , het vaker fybro is , als je voldoet aan de drukpunten ( tender points ) , ik voldeed hieraan , en kon gaan met de mededeling dat ik hieraan voldeed en verder veel plezier ermee als het ware.....

Helaas is fybro net als ME , zeker toen niet erkend door het UWV , dus uiteindelijk schoot ik er niets mee op , ik zag de gang naar de reumatoloog als mijn laatste redding , want ik had echt zoveel klachten.

Die bleken achteraf te wijten te zijn aan Sarcoïdose en MS die met elkaar samenspannen , alleen dan moet je wel een arts vinden die je eens serieus neemt .

Ik twijfel dan ook of jouw man in dit geval wel een officiële duidelijke diagnose heeft gekregen of meer iets in de zin zoals ik , en hij dit tegen je gebruikt.
Fybro hebben is echt geen pretje , maar hij lijkt hier zoveel misbruik van te maken dat ik daar dus mijn twijfels vandaan haal.

Of de huisarts jouw officieel iets mag vertellen , weet ik absoluut niet zeker , maar ik zou er niet vanuit gaan , want dan schaad je eigenlijk zijn privacy , daar zit ik niet mee , maar overtuig je huisarts maar eens hiervan , zeker als hij verder niet op de hoogte is van jullie relatieprobleem.

Ik begrijp dat je met handen en voeten gebonden lijkt te zijn , maar of ik zo op deze manier oud zou willen worden ?

Persoonlijk zou ik eens kijken of er geen hulpinstanties zijn die jou hierbij zouden kunnen helpen of om de relatie om te buigen of om zelfredzaam te zijn zonder hem , want dit kan toch nooit goed zijn voor jouw MS ?

Heel heel veel sterkte vanuit een ander oogpunt gericht nu dan je ziekte alleen,

Riwidi
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Ik begrijp je financiële afhankelijkheid en dat is vaak een reden om maar door te sukkelen. Persoonlijk denk ik dat een psycholoog jullie niet veel verder kan helpen als je al zelf zegt dat de relatie nooit goed is geweest. Als je geen stabiele fundering hebt om iets op te bouwen hoe ga je dan die eerste steen leggen? Ik begrijp relatie therapie etc. wel maar dat is vaak bij mensen die het ooit heel goed samen hadden maar dat om de één of andere reden kwijt zijn geraakt. Maarja wie ben ik? Wie weet is er wel wat om op te bouwen en dan zou ik zeggen "ga ervoor"!

Zelf als ik zo'n lijst onder mijn neus gedrukt zou krijgen dan was ik snel uitgepraat. Ten eerste gaat begrip 2 kanten op dat is geen éénrichtingsverkeer!
En zoals hierboven al gemeld de helft van die lijst slaat zowat op de totale wereldbevolking.
Je geeft aan een nieuwe klacht niet meer te melden want dan heeft hij het ineens ook. Klinkt als copycat gedrag...
Misschien heeft hij een goede reden om negatieve aandacht te willen de meeste mensen hebben dit wel als je maar ietwat in hun verleden graaft maar persoonlijk zou ik er niet zo'n lange adem voor hebben zeker niet gezien je eigen m.s. waarbij stress idd vaak een boosdoener is.

Bij een begripvolle partner natuurlijk ga je dan mee. Want dan is het ook geen éénrichtingsverkeer. Want geldt net zo hard voor ons natuurlijk. Ook mijn partner krijgt ongevraagd toch veel op zijn schouders.
Ik zou in jouw situatie eens alles op een rijtje zetten om erachter te komen wat je hier nu mee moet en wil...
Sterkte ermee
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Kom je niet in aanmerking voor een bijstandsuitkering? Niet dat dat zo'n pretje is, maar ik draai liever elk dubbeltje drie keer om dan dat ik gevangen zit in een nare relatie, waar ik niet gesteund of gerespecteerd word.

Je zou eens contact kunnen opnemen met je huisarts en stichting MEE (voor het financiële gebeuren). Zij kunnen met je meedenken over je situatie.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik heb ooit de diagnose fybromialgie gehad en die is weer ingetrokken. Nu weet ik dat het ms is. En heel veel klachten kunnen bij allebei voorkomen. (maar dat kan bij veel ziektebeelden).

Maar je relatie lijkt mij een lastige situatie. Veel sterkte ermee.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp