Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Omgaan met de diagnose

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
belladonna

Bericht door belladonna »

Beste Wilma.

Een electrische fiets is hartstikke handig en modern, voordat je het door hebt pikken je familieleden hem iedere keer.

Zorg dat je iedere dag iets aan je conditie doet.
Hoe beter je conditie hoe beter jij je voelt.
Roadrunner

Bericht door Roadrunner »

...
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ga gewoon door met leven!!! Als je lichaam protesteert merk je dat vanzelf en doe je ook vanzelf rustiger aan.

Het kan wel een paar jaar duren voor je weet hoe jouw MS zich ontwikkeld. Blijf gewoon doen wat je altijd doet, binnen normale grenzen dan, en kijk hoe het zich ontwikkeld.

Geef het zijn tijd en ga je geen doem scenario's in je hoofd halen want er zijn er zat die na 10-20 jaar nog van alles kunnen.

Leef je leven en geniet er gewoon van.
Joyciejj

Bericht door Joyciejj »

Geef het tijd! En schrijf alles op.. Ik heb ruim 2 jaar geleden de diagnose gekregen na ook zoiets 1,5 maand. Eerst kwam ik in de ontkenning, totdat ik er wel alles aan gedaan wou hebben, zodat ms niet mijn leven ging overnemen!

Ik ging afvallen (zwaar overgewicht), ging sporten en begon met een ms remmer. Toen de bijwerkingen begonnen van die ms remmer wist ik het pas, ik heb gewoon echt ms.. Toen kwam er een hele depri periode aan met een schub als kers op de taart. Nergens had ik meer zin in en was zo bang de hele tijd..

Toen kreeg ik nieuwe scans incl van mijn ruggenmerg en die was helemaal schoon en vanaf toen ging het echt steeds beter met mij..
Ik weet niet waarom maar het werd voorjaar, de depri winter was voorbij.. een half jaar heb ik me echt klote gevoeld.

Maar nu gaat het echt goed met mij! Streefgewicht bereikt, kan gewoon hardlopen.. Helemaal positief, al denk ik soms heb ik nu wel ms? Maar soms denk ik ook ms kan zomaar toeslaan en dan?

Ik geniet echt van mijn leven nu en die tijd komt voor jou ook.. het heeft even tijd nodig echt, maar ms komt een keer op de achtergrond te staan!
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=belladonna;1091274]
Zorg dat je iedere dag iets aan je conditie doet.
Hoe beter je conditie hoe beter jij je voelt.[/QUOTE]

Zo heb ik eens een contactweek van
het MS fonds gehad. Het onderwerp was
bewegen.
Toen is gebleken dat ik per dag nog
1 km loop.
Toen de beide liften in "mijn" flatgebouw
buiten dienst waren ben ik zomaar 4
etages omhoog gelopen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp