Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

euthanasie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Suzan

Bericht door Suzan »

Even praktisch voor de mensen die het met hun huisarts besproken hebben.
Je moet deze afspraak wel met enige regelmaat weer even bevestigen, dus niet nu denken dat het geregeld is en dan bijvoorbeeld over vijf, tien of twintig jaar tot de schokkende ontdekking komen dat de huisarts weer helemaal opnieuw overtuigd moet worden (terwijl je misschien dan wel behoorlijk aan het dementeren bent :eek: ).

Dus wen je aan om bijvoorbeeld eens per jaar even weer een gesprek met je huisarts hier over te hebben. :cool:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: euthanasie

Bericht door Toeter »

Ik heb er nog nooit van gehoord. Misschien in een hospice?

Of gewoon een mooi huisje huren, dan weet je zeker dat het is wat je wil.
Nessa

Re: euthanasie

Bericht door Nessa »

Volgens mij zijn er geen euthanasieklinieken. Je eigen (huis)arts voert de euthanasie uit of, als die dat niet wil doen, een arts van het Expertisecentrum euthanasie. Dit heette eerst de Levenseindekliniek maar in de praktijk is die functie van kliniek nooit van de grond gekomen omdat daaraan geen behoefte bestond. Mensen overlijden schijnbaar toch het liefste thuis.

Een hospice is alleen een optie als je toch al terminaal bent.

Ik denk dus inderdaad dat je iets van een huisje zult moeten huren als je niet thuis wilt sterven. Maar misschien heeft de NVVE nog ideeën?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp