Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

euthanasie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marijke

euthanasie

Bericht door marijke »

euthanasie

s wl moeilijk hoor want mijn kinderen hebben er erg veel moeite mee
Sharon

Bericht door Sharon »

Dat geloof ik zeker. Het lijkt mij ook een vreselijke gedachten als mijn moeder met zoiets bezig zou zijn. Naar mijn idee is het belangrijk om ze mee te nemen door het hele proces heen. Sterkte!
marijke

euthanasie

Bericht door marijke »

euthanasie

Dank je wel.

Dat was ik ook van plan om te doen omdat ze natuurlijk allemaal verschillend kunnen reageren
Dannifan

Bericht door Dannifan »

We weten allemaal hoe (hard) kinderen kunnen zijn onder elkaar. Er komt een dag dat iemand aan haar kinderen vraagt naar haar moeder, dan moeten ze liegen of zeggen dat ze euthanasie gepleegd heeft.

Ik wil niet weten wat de reacties zullen zijn.
marijke

euthanasie

Bericht door marijke »

euthanasie

Mijn zus en oudste zoon komen dalijk.

Ik kan het nogmaals voorleggen.

Mijn huisarts weet overal van en ik heb ook afgesproken dat als ik het echt niet meer zie zitten,wat mijn plannen zijn.

De huisarts staat daar achter.

Ik kan kiezen tussen altijd ontzettende pijn lijden of stoppen met mijn leven.

Ik ga het straks bespreken
Sara

Bericht door Sara »

Marijke,

heel veel sterkte! Ik hoop zo dat je omgeving het ook kan opbrengen jouw beslissing te accepteren en heel dicht bij je te blijven nu. Ik heb geen idee hoeveel tijd en aandacht daarvoor nodig is, maar hopelijk kun jij het ook opbrengen ze die nu te geven.

Ik geloof niet dat over dit onderwerp gelogen hoeft te worden, toch?
Spunky

Bericht door Spunky »

Marijke, wat een moeilijke weg ga je.

Heel heel veel sterkte.

:knuffel:
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Dannifan;1091336]We weten allemaal hoe (hard) kinderen kunnen zijn onder elkaar. Er komt een dag dat iemand aan haar kinderen vraagt naar haar moeder, dan moeten ze liegen of zeggen dat ze euthanasie gepleegd heeft.

Ik wil niet weten wat de reacties zullen zijn.[/QUOTE]

als je uitlegt dat ze ms had, haar lichaam kapot was, geen levenskwaliteit meer had (pampers bv), ze verging vd pijn,...

ik denk toch dat de overgrote meerderheid vd bevolking dit snapt en begrijpt dat het leven geen zin heeft als je enkel nog wacht op je volgende afspraak in de pijnkliniek en voor de rest niets meer kan (buiten ademen)
lotje

Bericht door lotje »

[QUOTE=marijke;1091337]Mijn zus en oudste zoon komen dalijk.

Ik kan het nogmaals voorleggen.

Mijn huisarts weet overal van en ik heb ook afgesproken dat als ik het echt niet meer zie zitten,wat mijn plannen zijn.

De huisarts staat daar achter.

Ik kan kiezen tussen altijd ontzettende pijn lijden of stoppen met mijn leven.

Ik ga het straks bespreken[/QUOTE]

Hoi Marijke,

Hoe gaat het met je? Ik hoop dat je eventuele besluit tot euthanasie serieus en met liefde gerespecteerd zal worden! Denk aan je..

Het lijkt erop dat ook ik dezelfde weg en keuze zal gaan volgen.
De realiteit onder ogen zien dat de kwaliteit van leven met de dag minder wordt door achteruitgaan t g v de SP MS met toename van beperkingen en veel pijn.
Het is zoals het is....
Bixi

Bericht door Bixi »

Ik vraag me af zijn er instanties die ik kan inschakelen om kinden te ondersteunen na de euthanasie? Mijn ex werkt al lang niet meer mee, en de maatschappelijke werksters op school komen om de week daar en veranderen ieder jaar, ze zijn belachelijk nutteloos.. Ik ben totaal wanhopig wan..

ik wil het niet meer maar het veroorzaakt ook zulke trauma bij de kids dat ik dan probeer zo lang mogelijk vol te houden maar iedere dag is een marteling..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp