Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijn in blaas?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Joyceje

Pijn in blaas?

Bericht door Joyceje »

Herkent iemand van jullie buikpijnklachten van de blaas?

Ik loop al 8 jaar met buikpijnklachten. Soms heb ik er 2 keer per week last van en soms 2 weken niet.

Mijn buik is dan erg opgezet en overal waar ik op druk, doet het zeer. Het is echt heel naar. Het enige wat ik dan kan doen is liggen en dan trekt het langzaam weg. Soms met een half uurtje, soms duurt het uren.

Ik heb al aan vanalles gedacht en meerdere dingen geprobeerd qua voeding maar niets helpt.

Nu had ik het een paar dagen geleden opeens weer. Het schoot er echt in toen ik aan het wandelen was en ik moest ook meteen heel erg nodig plassen.

Ik moest nog een stuk lopen en dat was een erg lang en pijnlijk half uur. Thuis gekomen natuurlijk rennen naar het toilet en daar deed het plassen zelf in mijn buik ook erg veel pijn.

Pas toen legde ik de connectie tussen de buikpijn en mijn blaas. Ik snap echt niet waarom ik daar nooit eerder aan gedacht heb.
Ik heb sowieso nooit aan MS klachten gedacht mbt mijn buikpijn.

Ik plas heel erg vaak. 's Nachts moet ik er ook 2 x uit. Ik kan het over het algemeen goed ophouden maar soms is het moeilijk, vooral na een wandeling.

Ik zorg dat ik ga voor mijn wandelingen van 1,5 a 2 uur en drink daarvoor maar 1 kopje. Dan moet ik na die wandeling wel echt vreselijk nodig en heb ik ook die pijn in mijn buik.

Ik heb nooit blaasontsteking gehad behalve 8 jaar geleden. Dat was ook een fikse blaasontsteking na mijn sterilisatie.
Als ik alles op een rijtje zet, zijn de klachten toen ook begonnen.

Ik heb morgen telefonisch contact met mijn neuroloog dus ga het uiteraard met hem overleggen. Ik was alleen erg benieuwd of dit herkenbaar is voor iemand.
Is er nog iets waar ik aan moet denken of kan vragen?
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ook ik heb veel van dat soort pijnen. Periodes lang.. Maar bij mij zijn het echt mijn darmen. En je kan ook pijn hebben bij het plassen van je darmen.

Net alsof je darmen dan opgelucht zijn even wat meer ruimte te hebben nu de urine is uit geplast.

Maar ik zou gewoon even laten checken op blaasontsteking.
Joyceje

Bericht door Joyceje »

Ik heb ook de hele tijd het gevoel gehad dat het heel veel lucht in mijn darmen is wat er niet uit kan.
Alsof er een ballon in zit die steeds dwars zit en maar niet wil knappen.
Rare uitleg maar zo voelt het :D
Klick

Bericht door Klick »

zijn het niet je nieren? is de druk in de blaas te hoog dan kan dat teveel druk op je nieren geven... ( had ik zelf ook nooit aan gedacht:o)

of nierstenen?

de neuro kan je doorverwijzen naar een uro en die kan dan testjes doen... voel je weinig van ;)
1. op een meetding plassen
2. druk in je blaas opvoeren door water tot jij aangeeft te moeten plassen
3. met een cameraatje kijken in de blaas

of als hij nierstenen verwacht nog een foto/echo..
Joyceje

Bericht door Joyceje »

Al 8 jaar nierstenen? Lijkt me niet heel waarschijnlijk toch?

De pijn zit ook niet bij mijn nieren maar meer onder in mijn buik. Onder mijn navel zeg maar.

Ik krijg ook een hele opgezette buik als ik zo'n buikpijn heb.

Ik eet en drink wel veel dingen die afgeraden worden ivm gasvorming. Misschien daar ook maar eens rigoreus mee stoppen om te kijken wat het doet...
Klick

Bericht door Klick »

8jr eehh nee idd dat is het dan niet.
kan het niet met je sterilisatie te maken hebben dan?
als het daarna is ontstaan klinkt dat logisch toch?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp