Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Griepprik?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

ik kreeg de oproep en heb het meteen afgezegd. Neuroloog in het vu vond het beter hem niet te krijgen dan wel.... en ik heb er geen behoefte aan.
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

[QUOTE=Lilianne;1094167]Dan heb ik veel geluk want ik werk veel met kinderen.[/QUOTE]


Als je kids thuis hebt die schoolgaand zijn dan is besmetting met griep al bijna onvermijdbaar.
Laat staan als je ermee werkt.
Heb ook ik dan veel geluk dat ik zelfs geeneens verkouden wordt terwijl mijn hele gezin gevloerd is door weer 1 of ander virus...

Denk dat een griepprik wel wijsheid is als je ms medicatie gebruikt en je weerstand hierdoor verlaagd is en je snel ziek wordt.

@knutselsmurf je hebt een duidelijke mening maar blijft wel jouw mening. Zo hebben sommige artsen nog nooit ervan gehoord dat sommige mensen geen meetbare koorts krijgen terwijl ze een dikke ontsteking in het lichaam ergens hebben. Genoeg over bekend, mensen met longonsteking etc zonder verhoging en toch koorts maar gewoon niet te meten. Dit is ook in mijn geval. Laatst nog bewezen in het ziekenhuis. Zo krijg ik dus nooit griep en pak ik geen enkele verkoudheid op of wordt er al max tegen gevochten voordat het totaal losgaat. In geval van koorts totaal niet handig want er komt geen waarschuwing bij erge ontstekingen (verhoging is ee waarschuwing). In geval van griep en verkoudheid ben ik er maar blij mee. 1 van de zeer weinige voordelen van mijn ms.
Ms is bij iedereen anders maar een griepprik blijft toch echt wel een persoonlijke keus zonderdat iemand zich er schuldig over hoeft te voelen...
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=Köln1985;1094371]
@knutselsmurf je hebt een duidelijke mening [/QUOTE]

Dat klopt.
Wat heb je er aan als je na 2 kantjes wollige taal nog niet weet waar iemand staat ?
Emile D

Bericht door Emile D »

De reactie die je veel ziet is dat mensen zich laten prikken en dan griep krijgen de mening hebben dat de prik niet werkt.

Dit is een misverstand.

De griepprik beschermd tegen de op dat moment bekende griep vormen.

Je bent niet beschermd tegen nieuwe vormen van griep.

Dus de kans op griep krijgen word verkleind, en daar ben ik al blij mee.
NaaNaa90

Bericht door NaaNaa90 »

Ook ik krijg jaarlijks een oproep om de griepprik te halen. Tot 3 jaar geleden ging ik altijd, maar werd er altijd ziek van. Dus voor mij nooit meer. :o
Debby1971

Bericht door Debby1971 »

Goedenavond

Vanmiddag weer gehaald heb hem al 16 jaar, kreeg hem naar een longembolie

Nooit klachten en ook nooit griep dus hoop ik hem voorlopig te krijgen

Groetjes, Debby
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Na overleg met de huisarts toch gehaald.
Ik heb tot nu toe geen last van bijverschijnselen. Niet eens een voelbare plek op mijn arm.
april

Bericht door april »

Op advies van de neuroloog neem ik de griepprik nooit. Hij heeft een aantal keren meegemaakt dat mensen na de griepprik met een enorme schub in het ziekenhuis terecht kwamen. Ondanks m.s. en astma neem ik 'm dus niet.

Doe ik er goed aan? Wie het echt weet mag het zeggen.....
Mobile

Bericht door Mobile »

Ik krijg nooit een oproep, en als ik hem wel kreeg, zou ik hem niet halen.
Patricia H

Bericht door Patricia H »

[QUOTE=april;1094625]Op advies van de neuroloog neem ik de griepprik nooit. Hij heeft een aantal keren meegemaakt dat mensen na de griepprik met een enorme schub in het ziekenhuis terecht kwamen. Ondanks m.s. en astma neem ik 'm dus niet.

Doe ik er goed aan? Wie het echt weet mag het zeggen.....[/QUOTE]

Daarom haal ik hem dus ook niet. Een keer gedaan en allemaal ms klachten gekregen...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp