Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitingen en consequenties van cognitieve stoornissen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Giechel

Bericht door Giechel »

ik heb weleens uren lopen zoeken naar mn auto in een parkeergarage.
wanhopig werd ik ervan want ik wist nog wel dat ik em daar geparkeerd had.
bleek ik steeds de verdieping waar die stond over te slaan.
wel 4 uur aa het zoeken geweest. was kapot.
naderhand sloeg k het nummer van de etage op mn mobiel op.

kon ook steeds vaker niet op woorden komen.
nu maak ik sinds deze week weer kruispuzzels.
de eerste was een ramp.
maar ik merk nu dat de gegevens er nog steeds wel zijn, maar niet meer zo aan de oppervlakte als vroeger.
dientje

Bericht door dientje »

[QUOTE]Ik weet nog van 30 jaar geleden dat ik met de auto naar het werk ging ipv met de fiets. Na het werk balen, dacht ik dat mijn fiets gestolen

was en met de tram naar huis. kom ik thuis auto ook weg??

Maar de fiets stond er wel.....
Dit soort dingen heb ik al zo lang, moet wel zeggen dat het steeds [/QUOTE]


goh dan baal je ook wel!!!!!.

sorry, maar ik vondt het wel bijzonder om te lezen, ik zag het gewoon zo voor me.
ik vondt het wel wat comisch :D

maar jij op dat moment natuurlijk niet!!!.
Snowym

Bericht door Snowym »

Leuk topic eigenlijk:D ;) :o .
Als je je inderdaad al die situaties voorstelt. Ik moet ook altijd om mezelf lachen als ik weer eens een keukenkastje opendoe ipv de koelkast e.d.

Leuke [URL="www.neurocampus.nl"]site[/URL] om te oefenen en wel/niet te merken dat het meevalt.:) /:(
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik pakte laatst de haarlak bus, die toch echt groter is en een hele andere kleur heeft dan mijn deo. En net voor ik onder mijn oksels zou gaan spuiten, drong het tot me door. Moet er niet aan denken: haarlak onder de oksels in plaats van mijn deo... :eek: :haha:

Daar zit niks om in model te spuiten :haha:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Omdat ik de vetrektijden en perrons niet meer onthoud schrijf ik dat op een kartonnetje. En soms weet ik dan niet eens meer hoe ik het cijfer 5 moet schrijven. Dus spiek ik maar op het scherm :boos: :boos: :boos:
Zonnetje79

is dit herkenbaar?

Bericht door Zonnetje79 »

is dit herkenbaar?

Wat jullie beschrijven is herkenbaar. Waar ik de laatste tijd behoorlijk last van heb ik het volgende.

Ik stond in de supermarkt. had net alles afgerekend en in mijn tas gestopt.

Tas in mijn kar en toen.... toen wist ik niet meer wat de bedoeling was.

Ik stond een beetje verdwaasd naar de dame achter de kassa te kijken

en zag de volgende klant al haar boodschapjes in haar tas doen.

De kassa mevrouw vraagt nog: bent u iets vergeten?

uhm nee zeg ik en toen liep ik weg. Raar!!!

Kom ik vervolgens bij de kruidvat waar de dove in aanbieding is.

Had ik niet gelezen dus de kassa dame zeg, o u kunt er nog een pakken

hoor. Dat is fijn dacht ik nog... 4 stappen verder op bij het schap keek

ik naar de dove, zag het wel maar het kwam niet door....

De kassa mevrouw kwam me op een gegeven helpen.

Dit zijn dingen die ik moeilijker vind om mee om te gaan..


Groeten Zonnetje
Luca76

Bericht door Luca76 »

Yep zonnetje ik herken dat heeel erg :( ook dat ik niet op de meest simpele woorden kan komen als tafel/stoel bv. van de weeek nog aan de telefoon met een vrienden...

vrienden" Es bedoel je niet gewoon een zaklamp??"
ja inderdaad ja! maar voor mij was het niet GEWOON een zaklamp..

hoop woordenbrei in me hoofd waar ik dan niet bij kan komen:huh:
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Iedere dag stoort het me weer dat mijn hoofd niet mee wil doen.

Ik vind het zo verdrietig en vooral zo frustrerend! Als mijn benen niet doen wat ik wil dan pak ik mijn rolstoel, voor de blaas kan ik nu kateteriseren, maar voor mijn hoofd?
Komende week heb ik weer een MRI omdat de neuro andere dingen dan MS wil uitsluiten (PML bv) en het is zo eng en zo dubbel!

Ik denk zelf dat het "gewoon" oor de MS komt dat ik zo in de war ben, maar jemig, dan moet ik ermee leren dealen en mijn omgeving ook! En vooral dat laatste vind ik heel vervelend.
Ik wen er wel aan en vaak heb ik het niet eens door als ik iets verkeerd begrijp...
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Deze tabaksjunk vergat regelmatig de tabak die wel op zijn lijstje stond. Bij de geheugentraining hebben ze me geadviseerd om mezelf niet zo op te jagen en bij de kassa op het lijstje te kijken.

Voor de kassa denk ik daaraan en sindsdien ben ik nooit meer de tabak vergeten.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Vandaag weer zoiets vreemds. Om mijn ramen aan de galerijzijde te openen moet ik ze dus van het slot draaien.

Ik kom zelf zelfs niet op dat idee en mail een buurman om me te helpen. En die moest me vertellen dat ik ze eerst van het slot af moest draaien :( :( :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp