Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ppms en een schub

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Harriette66 † 16-07-2018

Ppms en een schub

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Afgelopen week met ambu naar het ziekenhuis. Ogen die heen en weer schoten, niet kunnen focussen, de wereld draaide erger dan een draaimolen!

Alles onderzocht. Conclusie een heftige schub!?
3 dagen een kuur van 1000 methylprednisolon .

Nu nog de naweeën hiervan, snel misselijk en duizelig en niet kunnen scherp stellen van de ogen en enorm oorsuizingen links.

Ik ben stomverbaasd dat ik met 27 jaar Primair progressief MS een schub heb gekregen. Ik had dit niet voor mogelijk gedacht maar het schijnt wel vaker voor te komen.

Ben er nog ondersteboven van! Het beetje vertrouwen wat ik nog had in dit defecte lijf is nu volledig weg!

Graag jullie ervaringen met ozo, schub en dat infuus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
aleida

Bericht door aleida »

Heb ik ook gehad, als ik het me goed herinner 5 jaar geleden.

Erg misselijk en overgeven. Een aanval van draaiduizeligheid werd me toen verteld.

Tegen de aanhoudende misselijkheid kreeg ik medicatie.

Langzaam aan ging het beter.

Daarna nooit meer zoiets mee hoeven maken.

Scherpstellen van de ogen ging ook geleidelijk aan beter.

Aleid
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Hoe lang duurde het herstel bij jou?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik heb 2 jaar geleden een kuurtje gehad (toen na 'een jaar vermoedelijk ppms', maar na 'een vermoedelijke schub').

Tijdens de kuur had ik wat bijverschijnselen, zoals een hele nacht de hik. Daarna ben ik een week of twee wat vermoeid geweest. En daarna had ik, waarschijnlijk door het kuurtje, een periode waarin ik me echt heel erg goed en fit voelde.
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Oh dat is dan wel even lekker!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Harriette66;1097733]
Ik ben stomverbaasd dat ik met 27 jaar Primair progressief MS een schub heb gekregen. Ik had dit niet voor mogelijk gedacht maar het schijnt wel vaker voor te komen.
[/QUOTE]

Hier schrik ik toch ook een beetje van Harriette. Ik ging er ook eigenlijk van uit dat iemand met de PP vorm en veelal ook de SP vorm geen schubs krijgt.

Soms gebeurt het wel bij mensen met SP maar ook ik ben al meer dan 19 jaar "schub vrij", eigenlijk heb ik maar een OZO en een schub gehad bij het ontstaan van de MS,

Ik ga/ging er dus eigenlijk ook van uit dat ik verder niet meer te maken zou gaan krijgen met een schub. Maar het kan dus nog wel :???::???: Toch hoop ik dat de schubs mijn deurtje voorbij zullen gaan. ;)

Wat een rare ziekte is MS toch, er is eigenlijk geen peil op te trekken.

Ik wens jou veel sterkte toe en hoop dat de bijwerkingen van de prednison snel tot het verleden zullen behoren.

Beterschap.
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Dank je wel!
De verpleging vertelde over een dame die een paar weken voor mij daar was,....die had ook PPMS en ook een schub!

Rare rotziekte!
Ik hoop dat het jou deurtje voorbij zal gaan!

Groetjes Harriëtte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik doe gewoon de deur op slot! :D
aleida

Bericht door aleida »

[QUOTE=Harriette66;1097740]Hoe lang duurde het herstel bij jou?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/QUOTE]

Ik kan het me niet goed herinneren maar ik denk een week of 5 , 6
tot alles weer functioneerde zoals voor de aanval van draaiduizeligheid.

Overigens is het nooit bij me opgekomen dat het weleens een schub zou kunnen zijn.

Ik heb er ook geen pretkuur voor gehad. Alleen die medicatie tegen de misselijkheid. Ben wel kilo's afgevallen omdat het een poos duurde voor ik weer normaal kon eten.

Aanvallen van draaiduizeligheid komen ook bij gewoon gezonde mensen voor. Ik geloof dat er zelfs een website voor is.

Aleid
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Jemig balen zeg, schrikken lijkt me ook. Bedankt voor de waarschuwing, ik wist het niet met mijn ms pp dat het mogelijk was. Hopelijk ga je toch enig herstel merken.

Waren er nog luxerende factoren in het spel denk je?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp