Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lichaamsthermostaat defect?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
joge

Bericht door joge »

Mijn y&y zitten dus wel heel dicht bij elkaar of zo :(
Theewater

Bericht door Theewater »

Ik vraag me af of ik nog wel een thermostaat in m'n lichaam heb.

In de winter heb ik altijd koude en pijnlijke handen en voeten.

Met warm weer, wat ik wel lekker vind, maar m'n lichaam duidelijk niet. Lopen gaat dan dramatisch en heb gewoon pap in de benen en totaal geen energie. Het is niet anders en zullen het er mee moeten doen. Een koelvest doet ook nagenoeg niks bij mij. :(
belladonna

Bericht door belladonna »

Wat erg voor je.
Ik blijf nu ook binnen met deze warmte
joge

Bericht door joge »

airconditioning is mijn redding...:cool:
inky

helpt beetje

Bericht door inky »

helpt beetje

heb een verwarmings boven deken en heb een voeten zak laten

maken van fleece zit ik in tot aan mijn schouder lekker warm

schaam me kapot iedereen zit normaal en ik de kou kleum

zelfs gisteren fleece vest aan en voeten zak en verwarmings deken

zat te bibberen van de kou temperatuur 21 graden in huis



warm[QUOTE=Antoinette;1098170]Dat heb ik ook Joge en tot nog toe heb ik geen oplossing gevonden.

Met deze kou zit in de huiskamer met de kachel hoog, dik fleecevest aan en een warme kop thee te bibberen van de kou.
:boos:

Zal wel bij MS horen want ik lees het hier vaker.[/QUOTE]
joge

Bericht door joge »

maf he :???:
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ook mijn interne thermostaat ligt aan diggelen :( , al heel lang trouwens.

Binnenshuis is het in de winter niet warmer dan 19 graden, omdat ik mij bij een hogere omgevingstemperatuur onwel tot echt ziek ga voelen.

Mijn lichaamstemperatuur regel ik dan door het dragen van laagjes kleding. Vooral katoen, omdat ik wol al jarenlang niet meer verdragen kan . . . dan breekt het klamme zweet mij uit.

Buitenshuis ben ik aan de goden overgeleverd. Te koud en/of te veel wind heeft direct invloed op mijn loopvermogen.

Ik zou boekdelen kunnen schrijven over hoe ik worstel met het reguleren van mijn lichaamstemperatuur, waar ik letterlijk 24 uur per dag mee bezig ben.
Hedy

Thermostaat defect

Bericht door Hedy »

Thermostaat defect

Ook hier is de thermostaat verkeer aangesloten😆. Weet niet of dat ook met de ms te maken heeft maar herken bepaalde dingen wel. Ineens intens kou of extreem warm. Ja heb last van overgang maar dat was tot een half jaar terug niet zo extreem. Zo zit je met een deken om en voeten in een bak warm (heet)water en andersom bijna enkel in ondergoed op de bank. Mijn man moet soms wel lachen om de verkleed partijen die ik uit voer😁. Wordt er wel heel moe van en dat is mind.er
Merce

Bericht door Merce »

Ik herken het ook wel. En ondanks dat ik de leeftijd heb van de overgang heb ik toch meer het idee dat het een MS kwaal is. Net al die rusteloze benen. Dan zijn mijn benen warm. Terwijl ik juist altijd ijskoude voeten heb.

Mijn lichaam zelf is onder de oksel gemeten kouder dan de normale lichaamstemperatuur. 35 graden of soms zelfs nog minder.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Herkenbaar hoor.

Zijn jullie ook snel warm na een beetje (normale) activiteit?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp