Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

TV kijken overprikkeling lastig vermoeiend

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]Als je het vergelijk met een uitzending van "toen was geluk heel gewoon" zie je een verschil.[/QUOTE]
Precies [B]Emile D[/B]. Dat waren nog eens heerlijke tijden/beelden voor ons MS'rs.

[QUOTE] Strijk ik net een overhemd met strepen, begint t gesodemieter al[/QUOTE]

[B]Marja,[/B] dat is één van de redenen dat ik al jaaaaaaaaaaren niet strijk. :haha:

Daarbij kost staande strijken en de hitte die het strijkijzer afgeeft, veel te veel energie.

Nu denk ik: als iemand van de huisgenoten iets gestreken wil hebben, mag hij/zij het zelf doen. Gelukkig heb ik een gemakkelijk manneke. :D
Klick

Bericht door Klick »

oooo en die nutteloze deuntjes achter filmpjes.. zelf informatieve filmpjes maar ook wegmisbruikers en dat soort..
daar kan ik echt niet tegen :o

hahaha nee strijken doe ik ook niet meer:haha:
ben al blij als alles schoongewassen is :D
belladonna

Bericht door belladonna »

Ik moest zo lachen om jou Marja.
Je schrijft over dat je flikkerende lichtjes moeilijk verdraagt.
En tijdens het lezen, wordt ik enorm gehinderd door de flikkerende lichtjes van jouw naam, geniaal. Ha ha

P.s. ik herken jullie verhalen, leven in 2017/2018 is leven met een vergiet als opvangbak voor je energie.
Je hebt geen keuze, dan hier bewust en slim mee om te gaan.
Marja

Bericht door Marja »

Donna ik beken schaam mij diep :haha:
Maar ik krijg die hieperdepiep vlinder niet stil :p
Heb hem dus maar weggehaald :tralala:
mari

Bericht door mari »

Ik las pas iets van iemand met ms, die om deze redenen graag programma’s van omroep max kijkt.

Een aantal schijnen echt veel rustiger te zijn qua prikkels.
Rustiger decor, minder herrie etc
Marja

Bericht door Marja »

MAX is helemaal mijn omroep :)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik heb al een aantal jaar geen tv (zenders) meer...als ik dit zo lees mis ik er niks aan. ;)

Op mijn computer heb ik een gratis programma geïnstalleerd wat de kleur van het scherm bijstelt aan de hand van het tijdstip vd dag. Ik merk hier wel echt positief verschil van. Mijn ogen doen geen pijn meer (kreeg er ook erge hoofdpijn van) vh felle computerlicht en mijn slaapritme wordt niet zo verstoord door het normaliter felle computerlicht in de avond.

Van wat ik heb gelezen is er ook een dergelijke app voor telefoons beschikbaar en ook speciale schermen voor de tv. Voor de tv heb ik zelf geen ervaring mee, maar wie weet misschien dat dit mogelijk ook het negatieve effect vh knipperende beeld afzwakt?
Marja

Bericht door Marja »

Op mijn telefoon staat standaard het licht op de laagste stand.
Desktop zou ik de naam van dat programma weten.
Dat lijkt me ook wel wat .
Sara

Bericht door Sara »

Een programmaatje dat je hiervoor kunt gebruiken is f.lux. Dat kun je gratis downloaden:

[url]https://justgetflux.com/[/url]

Maar misschien gemakkelijker: sinds dit voorjaar zit ook in Windows 10 zo'n mogelijkheid: nicht light oftewel nachtlamp:

[url]https://www.seniorweb.nl/tip/tip-nachtl ... windows-10[/url]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik gebruik f.lux op de pc en Screen Filter op mijn telefoon. Ze dimmen beiden het licht. En ik kijk ook bijna geen commerciële tv meer, is gewoon niet te doen.

Een paar jaar terug keek ik enkel tv met dovenondertiteling, maar het geluid kan ik nu wel weer met mate verdragen gelukkig.

Het wel van mijn ergo geleerd dat tv geen ontspanning is, maar een activiteit en dat het dus energie kost in plaats van dat het energie oplevert, net als computeren. Het duurde even voordat ik die redenatie kon laten bezinken, maar ik ben het er nu mee eens.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp