Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

TV kijken overprikkeling lastig vermoeiend

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Marja;1099341]Op mijn telefoon staat standaard het licht op de laagste stand.
Desktop zou ik de naam van dat programma weten.
Dat lijkt me ook wel wat .[/QUOTE]

Het programma wat ik gebruik is f.lux waar Sara de link van heeft gepost.
Maar licht op een lage stand is niet hetzelfde als f.lux.
F.lux past nl ook de kleuren aan qua tijdstip....'s avonds worden de blauwe kleuren verminderd. Blauw licht (in o.a. electronische apparaten) over de hele dag, is wat je hersenhuishouding dag/nachtritme (althans bij mij) in de war schopt.
Marja

Bericht door Marja »

Sara bedankt voor de tip, staat nu op nachtlamp :goed:
Suzan

Handig

Bericht door Suzan »

Handig

Ja, ik heb vanmorgen ook dat f.lux geïnstalleerd. En ik zag gelijk al verschil op de desktop.
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Hier al van het begin af moeite met TV .

Beeldscherm van IPad en TV aangepast 😉

Niet dat het altijd werkt, maar alles komt wel rustiger binnen.
Hebben jullie ook zo'n last met telefoneren?

Na hoogstens 10 minuten ben ik helemaal op ga dan praten als een dronken iemand 🧐[/COLOR]
Tevy

Bericht door Tevy »

Ja chyta, herkenbaar van het telefoongesprek. Net of je met een dikke tong praat o.i.d. Zo voelt het i.i.g. wel:ogen:.

Desondanks zit ik nog regelmatig te lang aan de telefoon, maar dan stuur ik het gesprek zo dat de ander vertelt en als ik op een gegeven moment te moe word, brei ik er een eind aan. Eventueel door aan te geven dat het te vermoeiend is voor mij (als ze het al niet in de gaten hebben:cool:).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp