Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms centrum Breda

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
timojr

Ms centrum Breda

Bericht door timojr »

Ik weet nu sinds ruim een jaar dat ik ms heb
Ik zit nu in het streekziekenhuis bij mij in de buurt
Een hele aardige lieve neuroloog heb ik ze is wel degene die de ms patiënten hier doet
Maar nu vraag ik mij af is het misschien toch verstandiger om over testappen naar een ms centrum?
Het Erasmus is het meest voor de hand liggend maar dat is zo n fabriek
Breda is net zo ver voor mij
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ben ook wel in om nieuwe medicijnen of therapieën te proberen en dan zit je daar ook dichter bij het vuur
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik ben al sinds 2005 in behandeling bij het MsCentrum in het Amphia.

Zelf vind ik het wel prettig dat er wat meer expertise in huis is. Er is multidisciplinair overleg, korte lijntjes ook met het revalidatiecentrum. De MS-neurologen worden ondersteund door MS-verpleegkundigen (toch laagdrempeliger in het contact dan de neuroloog vind ik).

Verder neemt het Amphia regelmatig deel aan trials. Ook zijn ze goed op de hoogte van recente ontwikkelingen op het gebied van medicatie en wordt er deelgenomen aan ECTRIMS e.d.
Tegelijkertijd ken ik MS-ers die geen medicatie (willen) gebruiken en dat wordt ook gerespecteerd.

Wel vraag ik me af of het verschil met het Erasmus zo groot is. Het Amphia is ook niet klein...
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik wordt ook behandeld bij het MS Centrum van het Amphia. Mijn neuroloog is erg kundig, betrokken bij onderzoeken, en daarnaast een prettig persoon. Ook in de andere neurologen van het ziekenhuis, waar ik bijvoorbeeld bij zijn afwezigheid contact mee heb gehad, heb ik veel vertrouwen. Over de MS Verpleegkundigen ben ik ook zeer tevreden. Met de revalidatiearts die bij het MS centrum betrokken is heb ik dan weer wat mindere ervaringen (ik heb nu een revalidatiearts die niet direct bij het MS centrum betrokken is, en die bevalt beter).
Draakje

Bericht door Draakje »

Ik word ook door MS Centrum in het Amphia behandeld. Nieuwe neuroloog nu mijn oude die ik had met pensioen is. Zij heeft als aandachtsveld MS, dus van een kant erg fijn.

Ik heb met de revalidatie arts die bij het MS Centrum betrokken is wel goede ervaringen. En ook met de MS verpleegkundigen.

Ben tevreden dus.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp