Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Liespijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Bericht door Klick »

ik weet natuurlijk niet wat bij jou de oorzaak is maar ik wil je ff iets gezegd hebben..iets wat ik persoonlijk eerder had willen weten..

ik heb er jaren over gedaan om erachter te komen dat op mijn rugslapen een gedeelte van mijn klacht veroorzaakt.
Helen1973

Bericht door Helen1973 »

Hoi Klick,
Ik slaap altijd op mijn linker of rechterzijde.
Gr Helen.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Volgens de fysio komt mijn pijn in lies/heup/onderrug door spasticiteit in de benen.
Omdat ik met stijve naar binnen gedraaide benen loop en de heupen daardoor in veranderende (onnatuurlijke) stand komen te staan...

Wellicht is zoiets ook bij jou gaande Helen?

In rust, dus snachts, ben je je vaak meer bewust van pijn dan overdag (meer afleiding), daarnaast kan moeheid voor klachten verergering zorgen.

Succes met bespreken bij de neuroloog.
Helen1973

Bericht door Helen1973 »

Hoi Artemis,
Bedankt voor je reactie.
Misschien ligt het daar aan.
Ik ben net terug gebeld door het ziekehuis, volgende week is mijn neuroloog met vakantie. Ik krijg een oproep voor die week erop.
Ik lig nu op bed.
Ik kan niet rechtstaan, en moeite met lopen.
Tintelingen.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Ah jakkie, balen dat je nog zoveel last houdt...:(

Dan duurt 2 weken best lang.
Kan de HA of eventueel jou revalidatie arts/fysio misschien op kortere termijn nog iets betekenen?

Sterkte in ieder geval.
Helen1973

Bericht door Helen1973 »

Maandag heb ik een afspraak bij de manueel therapeut.
Hopelijk kan hij me helpen.
Ik heb wel eens eerder last van mijn rug gehad, dat was dan na een week weer over.
Dit voelt anders.
Dankjewel!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp