Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

trillen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Ikzelf heb strek spasmes in mijn benen die veroorzaakt worden door mijn overgevoelige blaas.
Deze geeft hierdoor aan dat er urine in zit.
Na katheteriseren is dit ook weg.

Nadat de blaas geleegd is blijft het trillen in mijn onderbuik aanwezig.
Dit zijn blaasspasmen .

Hiervoor krijg ik binnenkort Botox ingespoten in de blaaswand om deze stil te leggen.

Er bestaan dus verschillende spasmes!




Groetjes,

Harriëtte
Emile D

trillen

Bericht door Emile D »

trillen

Als ik ga slapen worden de trillingen sterker, hierdoor kan mijn vrouw "s nachts niet tegen me aanliggen omdat ik erg heftig beweeg.

Dit gaat de hele nacht door en ik ben 's morgens dan ook moe als ik wakker wordt.

Bij het wakker worden ervaar ik het harde bewegen de eerste 15 minuten alsof ik heel spastisch ben.

Onverwachts wakker maken geeft ook een bijzonder heftige reaktie.

Als ik langzaam wakker wordt krijg ik de boel onder controle.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Herkenbaar. Ik geloof inderdaad dat het, zoals Knillis al zei, onder de gevoelsstoornissen valt.

Als ik er erg veel last van heb, vooral s nachts en niet kan slapen, neem ik op aanbeveling van de HA, 2,5 diazepam. En het helpt.

Ik geloof dat 1207 zoiets ook al aangaf.;)
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Ik heb het ook. Benen voelen dan mega onrustig vooral in de avond bij het naar bed gaan. Ze voelen alsof ze elk moment het heelal ingeschoten gaan worden. Vreselijk gevoel. Overigens heb ik spierspasmes en dat gevoel is het gevoel alsof de spierspasmes niet willen doorbreken. Zo van "op het punt van..."
Raar gevoel die moeilijk te omschrijven is. Voor mij is het echt alsof mijn spierspasmes dus niet willen doorzetten. Een beetje als een voorbode van het heftige gebeuren.

Ik krijg dus spierverslappers hiervoor (baclofen) dan houdt het op en zijn de spasmes ook goed onder controle.
Maar dat is dus mijn ervaring met opstijgende benen zoals ik het maar noem..
Bixi

Bericht door Bixi »

Ik had dat ook en mijn handen begonnen ook te trillen

Heb een chinese kruid van een acupuncturist gekregen "tuhuo & loranthus combination" en sindsdien, als ik het regelmatig neem, merk ik niets van meer
willem1

Bericht door willem1 »

Dit zijn spieren die telkens foutieve informatie krijgt door de zenuwbeschadigingen in je lichaam.

Zowel voelbaar maar ook zichtbaar vaak in de kuiten.

Neuroloog kan een meting doen met een electrode injectienaald in je bovenknie .

Dit is dan zichtbaar op een scherm, raad het niet aan is best wel pijnlijk.
De aandoening kan geen kwaad is alleen vaak vermoeiend.
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

[QUOTE=willem1;1104327]Dit zijn spieren die telkens foutieve informatie krijgt door de zenuwbeschadigingen in je lichaam.



Zowel voelbaar maar ook zichtbaar vaak in de kuiten.



Neuroloog kan een meting doen met een electrode injectienaald in je bovenknie .



Dit is dan zichtbaar op een scherm, raad het niet aan is best wel pijnlijk.

De aandoening kan geen kwaad is alleen vaak vermoeiend.[/QUOTE]



Die meting is het EMG onderzoek.
Erg naar en zeer pijnlijk!

Het onderzoek werd bij mij afgebroken omdat ik in een shock raakte van de pijn. Mijn spieren bleven in beweging waardoor ze het EMG niet konden doen





Groetjes,

Harriëtte
Börker † 11-3-2021

Bericht door Börker † 11-3-2021 »

Bixi, ik heb je een pb gestuurd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp