Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Terugval door vrieskou.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Heel apart, maar ik had juist het idee dat ik de afgelopen week, met de vrieskou en lekker zonnetje, helemaal tot leven kwam. Energie en kracht waren goed.

Maar....nu dat het weer boven de 0 is maar wel meer vocht in de lucht zit, ril ik van de kou als ik buiten kom en heb ook helemaal geen zin om naar buiten te gaan.

Luchtvochtigheid lijkt voor mij de negatieve factor te zijn,zowel met warmte als kou.
De zomers hier in NL trek ik de laatste jaren heel slecht en dat komt door de hoge luchtvochtigheid buiten (en in mijn appartement). Ik ben ook wel eens in de woestijn geweest waar het veel heter was,maar met drogere lucht. Daar had ik niet zo'n last van de warmte.
Theewater

Bericht door Theewater »

Het blijkt maar weer dat het voor iedereen anders is.

Ik merk bijvoorbeeld met de kou dat het lopen nog beter gaat en de vermoeidheid er dan eigenlijk niet meer is.

Maar ik heb het zo koud, handen en voeten doen pijn van de kou.
Duidelijk een gevalletje van een defecte lichaamsthermostaat
SanSan

Bericht door SanSan »

Met 25-37 graden Celsius word ik superblij!

Want dan hoef ik, i.p.v. onder 5 dekbedden, nog maar onder 3 dekbedden te slapen, en dan hoef ik geen 2 paar sokken meer aan in bed, maar 1 paar sokken.

:)
Fratema

Met die kou steeds met de rolstoel taxi

Bericht door Fratema »

Met die kou steeds met de rolstoel taxi

Loopt aardig in de papieren plus kost heeeeeeeeel veel tijd. Weg vrijheid. Dus morgen weer gewoon met de elro naar het werk.

Gelukkig is de kou nu verdreven
Job

Bericht door Job »

Ja heerlijk. Vandaag eindelijk lenteweer. Lekker op de fiets naar revalidatie geweest.
Luca76

Bericht door Luca76 »

Even topic omhoog..

Ivm zere gewrichten en meer slapen door de kou?!
Máár hier gelezen dat er inderdaad meer mensen zijn die last hebben van de kou...
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Jazeker, heel erg:
veel meer moe, last van spieren, duizeliger, lichtflitsen, minder stabiel.

Als het lente wordt, hang ik de vlag buiten.
Klick

Bericht door Klick »

ik hoop eerlijkgezegd dat het gevoel door de kou komt..
dan gaat het in de lente weer over ;)

ik ben ook meer moe, meer last van mijn benen, niet meer kunnen stil staan, lood in mijn benen
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik zal de enigste zijn denk ik maar van mij mag het het hele jaar koud zijn en vorst is goed voor me.

Zodra het koud wordt ga ik beter bewegen en voel ik me 10x beter dan in de warmte.

Ik loop al zeker 30 jaar zonder sokken, al 20 jaar voordat ik MS kreeg dus, en ook in de winter altijd zonder sokken en nooit geen koude voeten ook.
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

Je bent niet de enige Dannifan!

Droge kou en ik kan bij wijze van lopen. Ik voel me in ieder geval of alles makkelijker gaat. Niet zo gordijnerig moe.

Natte kou daarentegen doet weer niets met me, behalve met mijn humeur ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp