Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Terugval door vrieskou.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
pike

Bericht door pike »

de kou vreet energie bij mij !
Ik draag dus extra een thermolegging onder mijn broek.
( van icebreaker merinowol)

slaap soms met sokken aan in bed. die ik soms halverwege de nacht weer uit doe.

en zet de verwarming iets hoger.

anders val ik halverwege de dag al in slaap
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

[QUOTE=pike;1117408]de kou vreet energie bij mij ![/QUOTE]
Hier net zo. De vrieskou slaat altijd op mijn lijf en de energie vloeit weg. Sowieso altijd al heel snel koud en moeilijk warm te krijgen (een crime op de scoot, dan zit ik verkrampt van de kou).

Godzijdank heb ik tegenwoordig om de haverklap een opvlieger :D
Job

Bericht door Job »

Copy paste, copy paste. Een jaar later en precies dezelfde klachten. Ik lig wakker met een stijf gevoel in mijn benen. Alsof ze vinden dat ze me nog moeten dragen terwijl ik al lang zit of lig. Nieuw is dat ik dezelfde klachten nu ook in mijn handen ervaar. Ik kreeg verdorie niet eens de poort open. Mijn vingers vroren er af terwijl de temperatuur boven 0 graden Celsius was.
Fratema

Bij een temperatuur tegen het vriespunt aan

Bericht door Fratema »

Bij een temperatuur tegen het vriespunt aan

heb ik puur PIJN in mijn handen! Stijf en kromme vingers die niet meer recht willen staan. Ook niet in de warmte erna. Ik zal blij zijn als het weer boven de 12 graden wordt buiten.

Vroeger had ik dat nooit. Hoe kouder, hoe mooier. Maar nu? :( :(
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik merk de laatste jaren dat te veel warmte niet goed voor mij is. Maar ook de kou doet mij geen goed. Ik vind het lastig om alleen het weer de schuld te geven van mijn klachten. Het blijft een grillige ziekte.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik voel me lichamelijk een stuk beter bij temperaturen onder de 20 graden, maar toch merk ik dat het geestelijk gezien (mn de overprikkeling) in de winter vaak erger is. De zon is fel, weerkaatst overal, en van dat licht heb ik last.

Doe mij maar het grijze droge weer, met een graadje of 15-20, dan ben ik echt op mijn best.

Ben verder helemaal niet veeleisend hoor... :ogen:
Suzan

Bericht door Suzan »

Zonnebril/meekleurende glazen? ;) :D
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Helpt niet voldoende helaas
Klick

Bericht door Klick »

misschien een tipje: bij mij helpen alleen polaroid glazen en dan alleen de grijze..
de andere soorten en kleuren zonnebrillen helpen haast niks
:cool:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Dank je voor het meedenken Klick. Ik heb er wel eens over nagedacht dat het misschien verschil maakt, maar nooit uitgeprobeerd.
Als ik naar buiten moet, combineer ik een zonnebril met pet.

Mijn ramen liggen op het zuidoosten en in de zomer, als de zon hoog staat, heb ik tot de middag de zon, niet ver de woonkamer in. Maar nu hij laag staat en het tijdsverschil, dan heb ik langer en meer zon in huis. De kat is er blij mee, ik minder, dus ik heb de screens en de gordijnen dicht.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp