Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fitness

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lanah

Bericht door Lanah »

Kennen jullie de Reductie regeling van de gemeente?

Dit is een regeling voor culturele uitstapjes of sport. Je moet het jaarlijks aanvragen en je krijgt dan een bedrag per persoon bij een minimum loon/uitkering.

Je kunt er niet het hele fitness abbonement van betalen; maar je komt wel een heel eind. Je vraagt het aan en geeft aan waarvoor je het wil gebruiken. Je bewaart de bonnen omdat ze achteraf kunnen controleren of je het wel voor het doel hebt gebruikt (en dus niet verdwijnt in de huishoudpot)

De bedragen zullen wel verschillen per gemeente; maar hier is het in 2018 verhoogd.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Lanah;1104076]Kennen jullie de Reductie regeling van de gemeente?

Dit is een regeling voor culturele uitstapjes of sport. Je moet het jaarlijks aanvragen en je krijgt dan een bedrag per persoon bij een minimum loon/uitkering.

Je kunt er niet het hele fitness abbonement van betalen; maar je komt wel een heel eind. Je vraagt het aan en geeft aan waarvoor je het wil gebruiken. Je bewaart de bonnen omdat ze achteraf kunnen controleren of je het wel voor het doel hebt gebruikt (en dus niet verdwijnt in de huishoudpot)

De bedragen zullen wel verschillen per gemeente; maar hier is het in 2018 verhoogd.[/QUOTE]

Dat is hier 75,- ....en dan kun je een jaar deze niet meer aanvragen.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik ga een keer per week naar de fysio. Per week bekijken we wat het hardst nodig is.
Vooral veel geoefend met het lopen en balans. Soms massage als ik een rotweek heb.
Ik probeer zelf regelmatig te wandelen en oefeningen te doen. (dat gaat de ene week beter dan de andere. Of soms lukt het gewoon niet of ik heb er geen zin in)
xAnnikax

Bericht door xAnnikax »

Ik fitness ook. Nu nog 2x per week. 1 dag conditie en de andere dag kracht. Begin april ga ik terug naar 1x per week, omdat ik een thuisstudie ga doen. Ik doe medisch fitness bij de fysio. De fysio heb ik gevonden via MS zorg Nederland.
Esther K

Bericht door Esther K »

Ik ga nu 4x per week naar de sportschool. Doe dit zelf zonder begeleiding. Ben rustig aan begonnen. Merk dat sporten mij veel energie geeft en heb meer uithoudingsvermogen. Ik doe nu zelfs Zumba 1x per week. Uitdaging voor mij: veel prikkels, armen en benen tegelijk bewegen, aan het einde van de les vaak last van spasme. Maar degene die les geeft weet van mijn MS af en het maakt niet uit, alles is oké. Het is gewoon super leuk om te doen!
Dus ik zou zeker gaan sporten. Luister goed naar je lichaam en vraag hulp
diorama

Bericht door diorama »

[QUOTE=Esther K;1104256]Ik ga nu 4x per week naar de sportschool. Doe dit zelf zonder begeleiding.[/QUOTE]

Toch iemand die naar de gewone fitness gaat :)
Fysio of kine wordt inderdaad terugbetaald wat handig is. Ook hier als je een hospitalisatieverzekering hebt maar nadeel is dan wel dat je niet zomaar kunt gaan trainen. Je moet iedere keer een afspraak maken en dat vind ik wel ambetant.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Zojuist de eerste been - en zit oefeningen aan huis gedaan o.b.g.v van de fysiotherapeute. Pff. Viel tegen, vooral die opdrukoefeningen op de bank. De spieren branden behoorlijk. Normaliter sta ik op met steun, nu niet. Dan lukte dus niet. :boos:

Heeft ze me moeten helpen door mijn handen vast te houden. Maar ik ben zelfstandig opgestaan. En toen lukte het. Hoera.

Volgende keer a.s. woensdag. De spits is er af. :)
Knillis

Bericht door Knillis »

Een super start Antoinette, je kunt trots zijn op jezelf en zult vast een voldaan gevoel hebben na deze krachtsinspanningen.

:goed:
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Dat ben ik ook Knillis. Wie weet, misschien krijgt ze weer aan het lopen. :D

Maar zonder gekheid, ik zou al tevreden zijn met 100 meter achter de rollator.
Rocco

Bericht door Rocco »

Ik fysio 2 maal per week nu nog bij de vu in kader revalidatie en straks ga ik dat elders voortzetten. Doe het sinds drie maanden en het maakt mijn benen strerker, vooral hamstring en kuiten. Ik kreeg onlangs een geweldige tip van de fysio aldaar. Omdat ik niet altijd goed rechtop sta, borst vooruit. De tip is heel eenvoudig en werkt zeer weldadig en positief voor het hele lichaam. Tip: voor het slapen gaan 5 minuten op mijn buik liggen en datzelfde na het wakker worden, voor het opstaan. Daarvan ga je lopen als bokito, de ideale houding! Zo simpel en zo goed. Ieder heeft natuurlijk een ander lichaam maar ik denk ik meld het hier maar, wie weet misschien heeft iemand er wat aan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp