Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

OZO

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MSvragen1998

OZO

Bericht door MSvragen1998 »

verwijderd
Sara

Bericht door Sara »

Poe Pascale,

wat een vervelende klachten, en dan ook nog die onzekerheid.

Ik ben bang dat je vraag ook al niet zo gemakkelijk te beantwoorden is. Ik lees wel dat de VEP ook afwijkingen kán geven nadat je zicht hersteld is: [url]https://www.mscentrum-adrz.nl/diagnosti ... als-(vep)/[/url], maar of dat ook altijd zo is, dat staat er niet.

Mijn enige ervaring is dat ik met één oogzenuwontsteking in het ziekenhuis kwam, en de VEP bij allebei m'n ogen een afwijking gaf. Pas jaren later kreeg ik ook een ozo aan het andere oog. Andersom dus: geen ozo, toch een afwijkende VEP.

Het enige dat ik kan bedenken is dat je bij het ziekenhuis op Bonaire de uitslag van de VEP opvraagt. De neuroloog zou 't ook kunnen doen natuurlijk. Misschien willen ze 't zelfs wel per mail sturen. Dat zou dan in ieder geval een klein beetje meer informatie geven.

Ik hoop dat er op de een of andere manier toch duidelijkheid komt, en natuurlijk dat je iets hebt dat goed te behandelen is!
belladonna

Bericht door belladonna »

Wat ik zelf zou doen in jouw plaats, maar ik ben nogal nuchter.

Probeer weer kwaliteit van leven te krijgen.
Dit kan in mijn ogen maar op 1 manier, door je conditie te verbeteren.
Je bent pas 20 jaar en in de bloei van je leven.

Dit was een nare ervaring en dit heeft tijd nodig om te verwerken.
Ik denk dat het helpt als je je gedachten op schrijft,
zodat het uit je hoofd mag.
En ga vooral naar buiten, de frisse wind door je haren,
doet je zorgen even verdwijnen.
Zorg dat je leuke dingen hebt om naar uit te kijken.

En maak een fotoboek van je leuke avonturen op Bonaire,
zodat het niet alleen maar narigheid was.

Veel succes...
Klick

Bericht door Klick »

welkom hier Pascale
wat een verhaal.. lijkt me erg vervelend om in zo’n situatie ook nog met gedoe zoals verzekering en afstand te moeten dealen..

een antwoord heb ik niet, ik heb wel een OZO gehad maar bij mij is nooit een VEP gedaan..

wat ik me wel afvraag is je bloed getest op vitamines en mineralen? hier op het forum is veel info te vinden..

was de OZO aan 1 kant?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wat een vervelende klachten pascale.

Zie je nu nog steeds wazig? Of is het weer minder geworden? Aan beide ogen tegelijk?

Hoe kon de oogarts jouw oogzenuw zien? Ik ben nieuwsgierig, had het nog nooit gehoord.

Sterkte, ik hoop dat ze je snel kunnen helpen.
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Toeter;1105013]
Hoe kon de oogarts jouw oogzenuw zien? Ik ben nieuwsgierig, had het nog nooit gehoordn.[/QUOTE]

bij mij heeft een optometrist (bij een opticien) toen een fundusfoto gemaakt, hij kan dan de zenuwaanhechting aan het oog bekijken.
Theewater

Bericht door Theewater »

Bij mij worden m'n ogen jaarlijks gecontroleerd door de oogarts.
Ik word eerst gedruppeld waardoor de pupillen wagenwijd open gaan.
Na ongeveer een half uur kijkt de oogarts dan met een hee scherp lichtje en kan dan de oogzenuw beoordelen aan de hand van de kleur.

Bij de eerste keer dat dit bekeken is, is er een foto gemaakt en daarmee wordt het steeds vergeleken
MSvragen1998

Bericht door MSvragen1998 »

verwijderd
MSvragen1998

Bericht door MSvragen1998 »

verwijderd
MSvragen1998

Bericht door MSvragen1998 »

verwijderd
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp