Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Baal van mijn tenen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
timojr

Baal van mijn tenen

Bericht door timojr »

Ik heb er zo de balen in
Het is nu al een tijd dat als ik ga lopen mijn tenen helemaal krom trekken
Net een klomvoet,het gaat pijn doen loopt niet lekker heel onstabiel
Ik was bij de RA geweest voor botox in mijn tenen
Maar hij vind me tegoed,nu krijg ik steunzolen
Nou ik geloof er niet in
Zo jammer want ik kan nog zoveel behalve die tenen
Herkent iemand dit?
Sara

Bericht door Sara »

Timo,

mij heeft fysiotherapie geholpen in een periode dat ik daar last van had. Ik heb een periode met balletjes m'n voetzool ge'masseerd' en gestimuleerd. Het ging over, en wonderbaarlijkerwijs is het niet meer teruggekomen :),

Je zou ook nog aan andere manieren kunnen denken om je spieren te ontspannen. Ben je al bij de huisarts of neuroloog geweest? Ik denk zomaar aan magnesium, wietolie, baclofen, desnoods clonazepam. En ik vergeet vast nog een mogelijkheid.
Knillis

Bericht door Knillis »

Toch zouden steunzolen wellicht het probleem kunnen verbeteren.

Ik heb enige tijd steunzolen gehad met een lichte verhoging ongeveer in het midden van de voorvoet. Hierdoor worden de tenen min of meer "gespreid" waardoor in mijn geval de krampen in mijn tenen sterk werden verminderd.

Nu gebruik ik geen steunzolen meer maar loop ook niet echt afstanden meer, eigenlijk alleen in en om huis.

Mochten steunzolen niet he gewenste effect hebben dan gewoon weer terug naar je revalidatie arts gaan want dat is wel de meest aangewezen arts om te blijven zoeken naar een eventuele oplossing.

Ik denk eigenlijk dat de poging deze krampen te lijf te gaan zonder medicatie te gaan gebruiken in eerste instantie de meest veilige manier is. Pillen en/of botox kunnen dan altijd later alsnog worden ingezet maar dat geen dan soms weer nare bijwerkingen.

Sterkte
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Ik trek mijn tenen (van het rechter, zwakkere, been) krom op het moment dat ik bij de hydrotherapie inspannende oefeningen doe.
Gelukkig zijn de oefeningen in water dus heb ik er geen last van.
timojr

Bericht door timojr »

[QUOTE=Sara;1105559]Timo,

mij heeft fysiotherapie geholpen in een periode dat ik daar last van had. Ik heb een periode met balletjes m'n voetzool ge'masseerd' en gestimuleerd. Het ging over, en wonderbaarlijkerwijs is het niet meer teruggekomen :),

Je zou ook nog aan andere manieren kunnen denken om je spieren te ontspannen. Ben je al bij de huisarts of neuroloog geweest? Ik denk zomaar aan magnesium, wietolie, baclofen, desnoods clonazepam. En ik vergeet vast nog een mogelijkheid.[/QUOTE]

Bij fe fysio ben ik hier voor nog niet geweest
Wel oefeningen opgezocht op internet en gedaan
Maar ben misschien daar te ongeduldig voor ik wil gelijk resultaat
Maar ik oefen toch wel gewoon verder hoor
Wielolie gebruik ik weleens om teslapen
Ik wil hier geen medicijnen voor gaan gebruiken
timojr

Bericht door timojr »

[QUOTE=Knillis;1105562]Toch zouden steunzolen wellicht het probleem kunnen verbeteren.

Ik heb enige tijd steunzolen gehad met een lichte verhoging ongeveer in het midden van de voorvoet. Hierdoor worden de tenen min of meer "gespreid" waardoor in mijn geval de krampen in mijn tenen sterk werden verminderd.

Nu gebruik ik geen steunzolen meer maar loop ook niet echt afstanden meer, eigenlijk alleen in en om huis.

Mochten steunzolen niet he gewenste effect hebben dan gewoon weer terug naar je revalidatie arts gaan want dat is wel de meest aangewezen arts om te blijven zoeken naar een eventuele oplossing.

Ik denk eigenlijk dat de poging deze krampen te lijf te gaan zonder medicatie te gaan gebruiken in eerste instantie de meest veilige manier is. Pillen en/of botox kunnen dan altijd later alsnog worden ingezet maar dat geen dan soms weer nare bijwerkingen.

Sterkte[/QUOTE]

Woensdag krijg ik de steunzolen ,dan weten we het
Werkt het niet dan ga ik terug naar de RA en dan wil ik toch botox proberen
Heb ik het in iedergeval geprobeert
En oefen gewoon gestaag verder
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp