Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rusteloze benen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Ik kreeg de diagnose naast ms ook restless legs syndrom. Hiervoor kreeg ik restex en hielp perfect. Maar als het alleen na intensief sporten/bewegen is dan kan masseren inderdaad al voldoende zijn.
Kou helpt mij dan ook.

Inmiddels helpt restex niet meer omdat het nu zenuwpijn is, voelt ook totaal anders en is er de hele dag en niet alleen 's nachts. Hiervoor neem ik lyrica en toen de spiegel eindelijk was opgebouwd had ik hier heel veel aan. Alleen de beginperiode vond ik erg heftig met lyrica door de bijwerkingen en dan vooral de mentale. Gelukkig afgenomen.

Zelf inschatten hoevaak en wanneer je er last van hebt als het ook toeneemt zonder dat je hebt gefietst of gesport zou ik het met de neuroloog bespreken. Ligt er ook aan of het echt pijn doet. Want medicatie is niet niks. Heb er 10 jaar me geleefd zonder iets te slikken en dat ging op zich wel. Al hoewel toen ik restex kreeg toch gewenst had het veel eerder gekregen te hebben. Scheelde een hoop vervelende nachten.
tracy

Bericht door tracy »

Het heb ik nog niet zo vaak. Alleen na intensieve inspanning. Ik wil nu nog geen medicijnen gebruiken. Dus zal vooral gebruik maken van door jullie aangereikte middelen en hoop dat dit vooralsnog voldoende is.
Merce

Bericht door Merce »

Hebben jullie met dit weer ook meer last van rusteloze benen?
benka

Bericht door benka »

remedie magnesiumolie
Lilianne

Bericht door Lilianne »

[QUOTE=Merce;1109729]Hebben jullie met dit weer ook meer last van rusteloze benen?[/QUOTE]

Ik heb er momenteel wel weer last van (soms weken niet).
In het geheel ben ik nu minder dan normaal. Ik denk wel dat het komt door het weer.
mickey16

Rusteloze benen

Bericht door mickey16 »

Rusteloze benen

Toevallig kwam ik erachter dat het innemen van een paracetamol goed werkt (bij mij althans).
Merce

Bericht door Merce »

Benka, ik neem magnesiumpillen van Fit for me.
Zou olie meer direct helpen?
benka

Bericht door benka »

olie werkt beter en sneller en is relatief goedkoop
Merce

Bericht door Merce »

Oké. Dank je. Ik ga er naar kijken.
Klick

Bericht door Klick »

even een tipje.. ik heb zelf geen rusteloze benen maar gebruik dit iedere dag voor mijn vitamine D

[url]https://www.permsal.nl/producten[/url]

en idd relatief goedkoop ik doe heel lang met een fles..ik denk wel 1jr met middelgrote fles. (gebruik 8 pufjes per dag)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp