Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

stoornis in smaakgewaarwording

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hamartia

stoornis in smaakgewaarwording

Bericht door Hamartia »

Herkent iemand dit? Sinds een week proef ik nauwelijks iets en wat overblijft is vooral bitter.

Ik hoop dat het een bijwerking is van Baclofen (categorie 'zelden' volgens bijsluiter), of is dit een MS symptoom? Ik ben gestopt met Baclofen in de hoop dat smaak weer terugkeert. Ruiken is nog wel normaal.

Vreselijk is het, lekker eten is een van de geneugten die ik nog wel had..
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Het ligt aan de Baclofen. Het is een bijwerking, soms blijvend soms hersteld je smaak weer.

Ik gebruik 6 a 7 per dag en smaak heeft zich grotendeels hersteld.




Groetjes,

Harriëtte
abceetje

Bericht door abceetje »

Ik gebruik ook Baclofen maar mijn smaak was voor die tijd al weg. Weggebleven na een schub. Ik proef alleen nog zout en pittig.

Hoop voor jou dat het nog weer terug komt.
Sterkte!
Hamartia

Bericht door Hamartia »

oke het kan dus beiden, al heb ik geen schubs als ms pp en zitten mijn leasies vooral in mijn nek. Goed te weten dat je smaak zich weer kan herstellen, terwijl je Baclofen bent blijven gebruiken.
Dank!
Dango

Bericht door Dango »

Ik was in december 2016 ook mijn smaak kwijt , niets op de MRI te zien en voorafgaande een wortelkanaal behandeling.

Daar wordt je niet vrolijk van als er aan tafel elke dag wordt gevraagd of het smaakt en je dit niet kan beamen.

Zout en pittig was wat er over bleef.


Na een week of 9 is gelukkig de smaak weer geheel teruggekomen.

Ik werd er behoorlijk down van , sterkte
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Geen pijnboompitten gegeten toevallig?

Er bestaat ook iets dat pijnboompittensyndroom heet en deze symptomen geeft.

Ik denk ik vraag het maar.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

geen pijnboompitten.
pittige pepertje in de taco proefde ik net wel. Zelfs water smaakt vies
Jantien

vieze smaak

Bericht door Jantien »

vieze smaak

Sinds 1,5 jaar heb ik altijd een [I]vieze [/I]smaak in de mond. Zout- bloed- metaal of een andere ondefinieerbare smaak.

Het wisselt wel in sterkte. Ik gebruik geen Baclofen of iets dergelijks.

Zowel de huisarts als de tandarts zien geen afwijkingen waardoor deze klacht kan ontstaan.

De neuroloog herkent het wel als MS klacht, de ene zegt : het kan overgaan de andere betwijfelt dat.

Zelf denk ik dat het blijvend is omdat ik er nu al zolang last van heb. Bah...
Theewater

Bericht door Theewater »

Ik heb regelmatig een vieze bittere smaak in m'n mond, ook hiervoor is geen verklaring te vinden. Tandarts, neuroloog, internist weten het niet. Bloedwaarden zijn goed. Dus zal wel een ms dingetje zijn.

Soms houd dit een paar dagen aan en soms maanden en dan ineens is het weg. Dus het kan.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

O jee Theewater en Jantien, ik vrees dat ik gelijk op ga met jullie. Ik ben sinds vrijdag gestopt met Baclofen en bitter smaak is er nog in alle hevigheid.

Het lijkt er ook op dat het niet overal een sterk is op mijn tong en dat de bittere, metalige smaak de andere smaken overheerst.

Ik heb in juli een afspraak met mijn neuroloog en spreek binnenkort mijn huisarts, even horen wat zij denken.

Ik kom erop terug.

Jammer, ik had zo zin in verse aardbeien :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp