Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Warmte intolerantie?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dango

Bericht door Dango »

ik ben dus 1 van de gelukkigen die geen abnormaal last heeft van warmte en koude.

Ook ik slaap slechter met dit warme weer maar een wandeling van 4 km gaat nog best rond een uur of 21:00

Overdag verdeel ik mijn energie en drink veel water.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Antoinette;1107751]Sara, ik woon in Zuid-Limburg. De vochtige hitte is hier niet om te harden. Het liefst wil ik de hele dag op de bank liggen, zó moe ben ik. :moe:

En alle MS klachten nemen schrikbarend toe.[/QUOTE]

Inderdaad! Alhoewel van liggen plakken mijn kleren helemaal aan me vast.:(
Ik snap echt niet dat mensen vanuit het noorden hiernaartoe komen om in 'de bergen' te fietsen. Zoiets doe je jezelf toch niet aan nu...;)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Klick;1107700]is waar, helemaal waar, maar ik wil dingen kunnen verklaren om er beter mee te dealen..[/QUOTE]

Het alles willen weten is de pest van onze wereld, we willen van alles precies weten over het hoe en waarom. Ik ben die tijd al lang voorbij, ik neem het zoals het komt of is en ga mijn hersens niet pijnigen om het waarom te weten te komen.
Fratema

Warmte pakt bij mij ook steeds heftiger uit

Bericht door Fratema »

Warmte pakt bij mij ook steeds heftiger uit

Dinsdag: na een warme nacht met daardoor te weinig slaap ging mijn lijf op standje Oververhitting. Maar eigenwijze negerende Frans ging braaf naar de fysio. Kwam gebroken thuis om half vier. Kroop op bed voor een middagslaapje wat niet lukte. Dan maar weer eruit. Lukt het me toch nauwelijks om nog terug op de scoot te komen. Pudding in de benen

Ik was kapot, echt. Moest een schone Tena doen, maar hoe als je nauwelijks kunt staan. Vreselijk! Ik zag het niet meer zitten....

Maar gelukkig, die nacht goed geslapen en gisteren niks meer aan de hand!! Goed staan, alles lukte en in een redelijk tempo. Wat een enorme opluchting! En ook vandaag gaat het goed. Dus herpakken en doorgaan maar weer
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE] Maar eigenwijze negerende Frans ging braaf naar de fysio. Kwam gebroken thuis om half vier.[/QUOTE]

En dat is de reden dat ik de fysio in de warme zomermaanden stopzet.

Ik doe mijn oefeningen wel als het koel is en wanneer ik dat wil. Niet omdat het op de kalender staat dat ik 'moet' gaan.

Antoinette moet niks meer en weet precies wat ze wel of niet aan kan.

Dat wordt me niet altijd in dank afgenomen of begrepen maar daar heb ik lak aan. :p

Wij, MS'rs, hebben het soms al moeilijk genoeg zonder al die 'moetjes'. Dus laat me maar lekker mijn ding doen. Mijn lichaam geeft de beste waarschuwingssignalen af.
annette54

Bericht door annette54 »

gelukkig kan ik goed tegen de warmte....als ik maar niets hoef te DOEN want dan ben ik in no-time MOE...
en dan MOE in de zin van: totaal uitgeteld met als gevolg geïrriteerd en zweterig en geïrriteerd ( ik noem het maar even dubbel voor de duidelijkheid.
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]1 of 2 warme dagen trek ik het nog wel maar als er zoals nu véél warme dagen zijn ben ik een dweil.....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]Doe alleen wat noodzakelijk is en verder absoluut helemaal niks.....[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
[B][COLOR=DarkOrange]
[/COLOR][/B]
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik wist niet dat het kon, maar er is hier dus echt een luchtvochtigheid van 100%... De lucht is letterlijk "dik" van het vocht.... :moe:

En ik moet vandaag echt het huis uit. Wat boodschapjes maar ook omdat ik al twee dagen binnen zit te koekeloeren (afgezien van het hondje even uitlaten).
Moet even "weg".
Merce

Bericht door Merce »

Pfff ik weet niet of het onder warmte intolerantie valt. Ik vind het nog moeilijk mijn lijf te herkennen. Weet wel dat ik als tiener al raar in mijn hoofd werd bij zonnebaden. Dat deed ik dan ook niet graag. Ook altijd al hoofdpijngevoelig bij warmte.

Sinds gistermiddag wat dizzy in mijn hoofd. Erg moe, maar ja, dat is wel één van mijn hoofdklachten betreffende MS. Door die klacht ben ik de medische molen ingegaan.

Vannacht diarree en vanochtend ook. Maar ik ben ook wel bekend met prikkelbare darmen. Mijn werk maar afgebeld. Voel mij zo slap als een vaatdoek en zag het niet zitten om naar mijn werk te fietsen. Ik heb (nog) geen hulpmiddel. (Volgende week start mijn revalidatie).

Dus tja...is het warmte intolerantie? Ik weet het niet. Vind mijn lijf nogal verwarrend.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Dus tja...is het warmte intolerantie? Ik weet het niet. Vind mijn lijf nogal verwarrend.

De tijd zal het vanzelf leren Merce, ik wist eerst ook niet wat ik meemaakte toen ik bij warmte ineens niets meer waard was. Na een tijd(je) ga je vanzelf de verbanden zien tussen oorzaak en gevolg.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp