Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Warmte intolerantie?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Het blijft gek de reactie van ms op het weer.

Gisteren hier 29.7 met luchtvochtigheid van c.a 40. Nu 20.5 ( ik woon aan de kust) met vochtigheid van c.a 75

Gisteren trok ik het redelijk goed en vandaag is drama.

Gelukkig haald mijn buuf mijn zoon uit school want heb vandaag zo erge tremoren in mijn benen bij inspanning dat ik zeker van de scoot was afgetrild
Klick

Bericht door Klick »

ik ga goed met hitte maar hitte met vocht en hoge luchtdruk trek ik maar slecht..

1113hpa en 50% is goed hpa snel wisselend f te hoog is moeoeoe te laag ook trouwens.. meestal is helder weer en zon prima (zelfs als het vriest)
ik snap het nog niet helemaal..
als er onweer komt krijg ik knallende hoofdpijn, als het er eenmaal is is het weer ok..

ik zou het noteren en een eigen onderzoekje van maken.. is (nog) niet gelukt
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Klick;1107693]

ik zou het noteren en een eigen onderzoekje van maken.. is (nog) niet gelukt[/QUOTE]

En dan? Wat kun je met die informatie? Je hebt geen invloed op het weer en de luchtdruk. Dus dan kijk je op de luchtdrukmeter en denk je 'poeh nou ik dacht al, ik ben niet zo lekker' of 'hé das vreemd normaal gesproken ben ik altijd gaar bij deze luchtdruk'

Het is net als met alle andere ms-ongemakken: gewoon dealen met wat er komt. Er is toch geen peil op te trekken (hoe toepasselijk :D)
Klick

Bericht door Klick »

is waar, helemaal waar, maar ik wil dingen kunnen verklaren om er beter mee te dealen..
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Hier nog zo'n dweil met deze weer. O.a.slechte concentratie met als gevolg: wankel op mijn benen. Zojuist een flinke smak gemaakt toen ik de bureaustoel dichter bij mijn bureau wilde trekken waardoor ik er vanaf gleed. En ik ben alleen thuis. :nerveus:

Gelukkig ben ik zelfstandig overeind kunnen krabbelen door me op te trekken aan de bank. Heeft die fysio me toch wat meer kracht gegeven. Of ik heb geluk gehad.

Net zoals Toeter al schreef:
[QUOTE] Het is net als met alle andere ms-ongemakken: gewoon dealen met wat er komt. Er is toch geen peil op te trekken (hoe toepasselijk ) [/QUOTE]
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik ben sinds vorige week dinsdag moe, intens moe. Concentratie is ver te zoeken. En er komt weinig zinnigs uit mijn handen.
Ook mijn zicht is slechter. Normaal zie ik af en toe wazig (bij het verander van dichtbij naar veraf) maar dat heb ik nu veel meer.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik ben blij dat het hier al even heeft geregend,zodat het tenminste al een beetje is afgekoeld.....en geen zon meer die vol op de ramen schijnt.

De warme vochtigheid is bij mij meteen weer op mijn darmen geslagen. Ik voel me echt een vieze verstopte papzak.:(
Suzan

Bericht door Suzan »

Het is hier op het moment nog niet eens zo idioot warm (19 gr.).
Maar wel een luchtvochtigheid van [B]93%[/B] en ik heb dus ook echt m'n shirtje nat op de rug. Ik plak aan alle kanten. Bah.

Je kunt dus je warmte totaal niet kwijt, en daar helpt ook geen deodorant meer tegen... :ogen:
Denk dat ik maar kieuwen ga kweken.
Sara

Bericht door Sara »

Vanmorgen alle ramen een uurtje open gehad om het huis wat te laten afkoelen. Nu weer alle gordijnen dicht aan de zonkant.

Hopelijk helpt het voldoende om een pietsje actiever te worden dan gisteren. Ik denk aan mensen die verder van zee wonen. Hier in Voorschoten valt de hitte nog iets gematigder uit.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]Ik denk aan mensen die verder van zee wonen [/QUOTE]

Sara, ik woon in Zuid-Limburg. De vochtige hitte is hier niet om te harden. Het liefst wil ik de hele dag op de bank liggen, zó moe ben ik. :moe:

En alle MS klachten nemen schrikbarend toe.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp