Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Warmte intolerantie?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Re: Warmte intolerantie?

Bericht door Klick »

het is echt zo apart hoe we in 2 groepen verdeeld lijken te zijn..
ik bloei nu juist op, mijn benen krijgen weer een beetje balans terug, een paar sec maar ik ben er blij mee.

het is voor mij juist als de herfst komt, dat mijn lijf niks meer wil. alle kou en regen, dan heb ik geen energie. ik ga nu bewust opladen in de zon, mn spasmes zijn minder.

vandaag met die hoge luchtvochtigheid was het wel zwaarder weer als gister, ik heb liever droge blauwe lucht.

gekke ziekte hebben we toch...

sterkte voor een ieder die er last van heeft!
leeuwtje-nl

Re: Warmte intolerantie?

Bericht door leeuwtje-nl »

Ook ik voel me echt zoveel beter nu het eindelijk warmer is. Vorig jaar wel last gehad van intolerantie, maar dat was dan pas bij 30+ graden. Ik ben nu echt nog een reptiel dat met elke zonnestraal de winterse kou uit mijn lijf wil verdrijven.
AngelNoa

Re: Warmte intolerantie?

Bericht door AngelNoa »

ik merk het ook; loom, sloom, hoofdpijn, zere benen, slap op mijn benen enz.
De overgang is weer echt Hollands van kachel aan naar ventilatoren aan.
En de luchtvochtigheid is vreselijk...nu al...het blijft voor mij ook tobben en ik ben blij dat het dit weekend weer even minder warm wordt...

over 4 maanden is het september...dan zal de temperatuur weer naar aanvaardbaar niveau gaan :haha:
Klick

Re: Warmte intolerantie?

Bericht door Klick »

leeuwtje-nl schreef: 04 jun 2021, 05:45 Ook ik voel me echt zoveel beter nu het eindelijk warmer is. Vorig jaar wel last gehad van intolerantie, maar dat was dan pas bij 30+ graden. Ik ben nu echt nog een reptiel dat met elke zonnestraal de winterse kou uit mijn lijf wil verdrijven.
dat heb ik ook.. ben blij dat het na al die maanden eindelijk wat vut zit in dit lijf..
Steenbokje76

Re: Warmte intolerantie?

Bericht door Steenbokje76 »

Ik merk weinig verschil.. zon of geen zon.
Maar heb niet veel vergelijking met andere jaren, ik heb pas vanaf jan 2021 de diagnose.
Spasmen lijken wat minder te zijn... maar qua pijn merk ik helemaal geen verschil helaas, de pijn gaat gewoon door warm weer of niet. :boos:
psychisch werkt het wel prettig door de zon! :zon: :zon: :zon: :ja:
Marina

Re: Warmte intolerantie?

Bericht door Marina »

Ook ik merk geen opmerkelijk verschil. (Heb de diagnose SPMS nu 3 1/2 jaar en vermoedelijk al zo'n 18 jaar MS.)

Qanuk00, ik denk ook dat je al zo'n beetje alles hebt gedaan om de (effecten van de) warmte tegen te gaan hoor. Als je zit/ligt is het verder misschien nog een idee om buiten de slaapkamer nog een ventilator te gebruiken? Je kunt daar ook nog een fles o.i.d. met ijswater voor zetten voor een nog wat koelere luchtstroom. Sterkte ermee!

En Klick en Leeuwtje, fijn! Geniet ervan nu het nog kan ;) 8-) :zon: :thumbup: !
D-Cheryl

Re: Warmte intolerantie?

Bericht door D-Cheryl »

Voor mij werkt het het beste om mijn dagindeling aan te passen. Makkelijk praten als je vrijgesteld bent van werkzaamheden ("afgekeurd", maar dat is een nare term), maar misschien voor meer mensen mogelijk nu iedereen meer thuiswerkt en je zelf je dagen wat meer in kunt delen.

's Ochtends op tijd op, dingen doen: afspraken, klusjes, boodschappen. Met name de fysieke dingen doe ik 's ochtends. Flinke middagrust met een boek, filmpje of middagdutje als het toch te warm is voor iets zeg 14-17. En daarna eten, nog weer even genieten van de avond.
Inderdaad, alles op standje easy...

Bij mij is het nog redelijk te doen in huis, mijn vloerverwarming kent een koelstand. Ik loop dus ook in de zomer vaak met sokken aan door het huis, haha. :ja:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp