Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Steeds meer tintelingen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lilianne

Steeds meer tintelingen

Bericht door Lilianne »

Ik heb sinds ruim een jaar last van mijn enkel. Een soort pijn alsof ik het overbelast heb (dat dacht ik eerst ook). Die pijn gaat en komt, maar is nooit helemaal weg.

In diezelfde voet heb ik ook af en toe een zenuwpijn waarvan ik niet kan zeggen waar hij zit (eindigt in een van mijn tenen). Ook is mijn waarneming van waar ik aangeraakt wordt in de voet / enkel niet helemaal goed.

Maar de laatste tijd (weken) heb ik steeds vaker tintelingen. In mijn voet en het onderste stukje van mijn onderbeen. Als ik zit of lig voel ik het meer dan als ik sta.

Mijn fysiotherapeut heeft er naar gekeken en kan er geen rare stand of afwijkingen aan vinden. Het maakt ook niet uit of ik mijn schoenen draag of op sokken loop.

Gebeurt het bij jullie ook wel eens dat een klacht zich heel langzaam steeds een beetje uitbreidt?
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Gebeurt het bij jullie ook wel eens dat een klacht zich heel langzaam steeds een beetje uitbreidt

Hoi,

Ja je beschrijft zenuwpijn, enorme tintelende handen voeten, benen enz.

Ik ben PPMS’er en merk dat het zich uitbreidt, eerst alleen benen nu ook de voeten en armen, helaas niets aan te doen, behalve het slikken van Amitriptyline 100 Mg per nacht.

Mijn vraagstelling aan de neuroloog is nu of ik die uit mag breiden naar overdag, de tintelingen zijn dan ook erg hevig.

Sterkte


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Dank je. Ik gebruik nu 20 mg amytripiline, nog niet echt veel dus.
Bij mij is nog steeds een beetje de vraag is het RR of is het nu inmiddels SP.
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

[QUOTE=Lilianne;1107724]Dank je. Ik gebruik nu 20 mg amytripiline, nog niet echt veel dus.

Bij mij is nog steeds een beetje de vraag is het RR of is het nu inmiddels SP.[/QUOTE]



Hoop voor jou op RR daar zijn tenminste medicijnen mogelijk om de schubs te remmen.

PP is niks voor. Net als SP.

Groetjes Harriëtte


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
heleendr

Bericht door heleendr »

Hoi
Ook ik heb last van tintelingen

Alsof ik in de brandnetels heb liggen rollebollen ,een zenuwpijn

Niets helpt echt.
Vooral in benen en voeten en armen en handen

Bijna een maand niets kunnen doen, bewegen, zelfs diep adem halen was moeilijk

Ik heb nu pijn medicatie gekregen in de vorm van een lage dosering 5mg, methadon

Dit help mij de dag door komen
MAAR leuk is anders
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Tja MS is niet leuk

Die Zenuwpijn is lamleggend en pijnlijk. We moeten roeien met de riemen die we hebben.


Groetjes,

Harriëtte
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp