Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verwijzing fysiotherapie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=Dannifan;1108294]
Slaat nergens op moet ik zeggen, Ik ga al 8 jaar naar de fysio en heb alleen in het begin een verklaring moet inleveren, daarna NOOIT meer.[/QUOTE]

Regelen ze vaak achter je rug om ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik denk dat dat ook ligt aan welke zorgverzekeraar je hebt.

Mijn vraagt mij elk jaar om een nieuwe verwijzing/indicatie en dat papier moet ze in mijn dossier bewaren. Dat moet van de zorgverzekeraar (Menzis in mijn geval).

Als die verklaring bij controle niet in het dossier zit kan ze problemen krijgen.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Chronische verwijzing geldt maar 1 jaar, daarna even nieuwe laten faxen van HA naar fysio.

Geen SPORT op je fysio laten zetten, dan wordt het niet vergoed door zorgverzekeraar. Gewone behandelingen wel, sportfysio niet.

Uiteindelijk is sportfysio wel wat ik doe zo'n beetje, maar dat geeft niet.
Lourens

Fysoiotherapie

Bericht door Lourens »

Fysoiotherapie

Hoi ik kon volstaan met een brief van de HA. Momenteel heb ik al 3 jaar Fysiotherapie, het is puur een verzekerings kwestie.
Lourens

Fysoiotherapie

Bericht door Lourens »

Fysoiotherapie

Hoi ik kon volstaan met een brief van de HA. Momenteel heb ik al 3 jaar Fysiotherapie, het is puur een verzekerings kwestie.

By the way, ik ben verzekerd bij Zilveren kruis, dat is de achmea groep.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Mijn fysio wil inderdaad geen sportfysio geven, ondanks de chronische verwijzing...

Zij hebben een oefenruimte die voor mij geschikt is en een gewone sportschool niet. Maar volgens haar moet er dan altijd een fysiotherapeut bij aanwezig zijn als ik de oefeningen doe?
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik moet ieder jaar een briefje voor verlenging halen bij de neuroloog. (daar kom ik twee keer per jaar dus een telefoontje is genoeg).

Bij de fysiotherapeut krijg ik die behandeling die die keer (één keer per week) het hardst nodig is. Meestal oefeningen in de zaal voor balans, soms massage en soms wandelen buiten met oefeningen.

Ik mag wel alleen oefenen als ik dat zou willen. (ik ga met slecht weer wel eens fietsen bv).
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=D-Cheryl;1108463]Mijn fysio wil inderdaad geen sportfysio geven, ondanks de chronische verwijzing...

Zij hebben een oefenruimte die voor mij geschikt is en een gewone sportschool niet. Maar volgens haar moet er dan altijd een fysiotherapeut bij aanwezig zijn als ik de oefeningen doe?[/QUOTE]

Met mijn verwijzing moet ik een afspraak hebben met een fysiotherapeut. Vervolgens trainen we ook wekelijks in een sportzaaltje waar andere mensen ook een abo hebben, maar heb ik 1 op 1 begeleiding.

Heel soms heb ik dat niet en staat er 1 fysio op 5 mensen bijvoorbeeld, ik vind het prima, zolang ik mijn oefeningen maar kan doen.

Als het nodig is kan ik oefeningen apart in een behandelkamer krijgen, alles op dezelfde verwijzing, Ideaal.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp