Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verwijzing fysiotherapie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Anna73

Verwijzing fysiotherapie

Bericht door Anna73 »

Hallo allemaal,
Ik heb voor de sportfysiotherapeut een verwijzingvan de neuroloog nodig.Nu ben ik al 3 jaar niet meer in het ziekenhuis geweest (gelukkig) dus vroeg me af wat de beste manier was.
Hoe hebben jullie een verwijzing gekregen?
Het gaat om pijn in mijn been(al 4 jaar).

Alvast dank!
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Anna,

Waarom heb je een verwijzing van de neuroloog nodig?

In het algemeen is er voor fysiotherapie geen verwijzing nodig. En dan nog heeft een verwijzing van een arts die je al jaren niet meer gesproken hebt niet zoveel zin.

Best kans dat je alleen bij de neuroloog terecht kan met een verwijzing van de huisarts.
:moe:.

Verspilling van geld en moeite.
Klick

Bericht door Klick »

met indicatie MS die je van de neuro krijgt kun je onbeperkt naar de fysio heb ik wel eens begrepen van mijn fysio.
misschien is die telefonisch op te vragen bij de neuro...

heb je meer fysiobudget nodig zou ik zeker even bellen
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Sara;1108235]Waarom heb je een verwijzing van de neuroloog nodig? [/QUOTE]

Ik denk dat ze een machtiging fysiotherapie bij chronische ziekte bedoelt. Dat is echt geen verspilling van tijd en moeite, na de eerste 20 behandelingen valt de fysio in de basisverzekering.

Ik heb deze machtiging via de ms-verpleegkundige aangevraagd. Maar ik kom wel jaarlijks bij de neuroloog.

In jouw geval zou ik even bellen met de poli of de ms-verpleegkundige.
Anna73

Bericht door Anna73 »

Bedankt allemaal!
Ik ga maandag even de poli bellen.
Groet!
Theewater

Bericht door Theewater »

De kans is groot dat je eerst via de HA een verwijsbrief moet hebben voordat ze in het ziekenhuis is gaan doen.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Vergeet het ziekenhuis. Dan moet je eerst naar je HA voor verwijzing naar de neuroloog, enz.

Vraag meteen aan je HA verwijzing.

Is het alleen voor je been (iets anders) moet je zelfs zonder verwijzing gewoon naar een fysio maar let op de zorgverzekeraar hoeveel x je dan vergoed krijgt.

Wil je vanwege de MS een chronische verwijzing die dan en jaar lang voor een onbeperkt aantal x geldig is, kan de HA dat ook regelen.

MS is Harde Diagnose en verwijzing is voor chronische fysiotherapie, onbeperkt aantal x dan wel nodig.

Soms moet je de assistente van de HA dat even uitleggen, die weten niet alles en sturen je (uit eigen ervaring) graag van kastje...
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Anna73;1108233]Hallo allemaal,
Ik heb voor de sportfysiotherapeut een verwijzingvan de neuroloog nodig.[/QUOTE]
Kan ik uit 'sportfysiotherapeut' opmaken dat het niet om een behandeling vanwege MS is?
In dat geval heb je geen verwijzing nodig. Of het wordt vergoed hangt af van je verzekering; als je een aanvullend pakket hebt met fysiotherapie worden een aantal behandelingen vergoed.

Als je vanwege MS langdurig,1 of meer keer per week fysiotherapie wil, dan heeft je fysio jaarlijks een 'chronische indicatie' nodig. Na de 20ste behandeling zit het in het basispakket, de eerste 20 (van het eerste jaar) kunnen uit je aanvullende verzekering komen of moet je zelf betalen. De chronische indicatie kan je van je huisarts of MS-verpleegkundige krijgen. Andere fysiobehandelingen (bijv. voor sportblessures) vallen (officieel) niet onder de chronische indicatie.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Als je vanwege MS langdurig,1 of meer keer per week fysiotherapie wil, dan heeft je [B]fysio jaarlijks een 'chronische indicatie' nodig.
[/B]
Slaat nergens op moet ik zeggen, Ik ga al 8 jaar naar de fysio en heb alleen in het begin een verklaring moet inleveren, daarna NOOIT meer.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Dannifan;1108294]Als je vanwege MS langdurig,1 of meer keer per week fysiotherapie wil, dan heeft je [B]fysio jaarlijks een 'chronische indicatie' nodig.
[/B]
Slaat nergens op moet ik zeggen, Ik ga al 8 jaar naar de fysio en heb alleen in het begin een verklaring moet inleveren, daarna NOOIT meer.[/QUOTE]

ik mag, belg zijnde, dagelijks een half uurtje naar defysio
heel blij met de erkenning maar moet ze wel elk jaar verlengen.

ms valt blijkbaar, volgens de Belgische administratie, te genezen en dus meot dit ook elk jaar gecontroleerd worden :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp