Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Neuropatische pijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Bericht door Klick »

hij blijkbaar niet ;)
moon2

Bericht door moon2 »

Hallo Mim,

Ik leef volgens hetzelfde motto, maar acceptatie ook.
Ook ik gebruik lyrica in combinatie met fentanylpleisters, al enkele jaren.
Aan de bijwerkingen is weinig te doen, al spuit ik zeer regelmatig b12 erbij.
Alles went, ook dat.
Chronische pijnen vergen ook veel van je lichaam, dus je hebt helaas soms maar weinig opties.

Ik heb onlangs nog een poging gedaan de lyrica af te bouwen, en idd je word er goed ziek van, al doe je het langzaam, je bent er geen weken mee zoet, eerder maanden.

Het verschil in de vlot weer toenemende pijn, deed me besluiten om toch maar voorlopig op mijn medicatie te blijven, om het nog enigzins onder controle te houden.

Het zijn geen snoepjes, dat staat vast, maar ja als je op die manier toch nog kan functioneren, ben ik allang blij en dankbaar.

Groetjes Moon.
Michael

Bericht door Michael »

Waar heb je precies de pijn? Ik heb het onder m'n voetzolen (brandende pijn) en heb een tijd lang oa lyrica/pregabeline geprobeerd. Nu Capsaïcine zalf (0,075%) en dat haalt de scherpe kanten er wel vanaf.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp