Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

dubbel zien

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
belladonna

Bericht door belladonna »

Wat een ellende.
Ik heb dat ook een keer gehad, verschrikkelijk.
Ik heb 3,5 week doodziek op bed gelegen,
in het donker en zonder geluid.
Ik bleef maar spugen en mocht geen prednison kuur meer.

Heel veel sterkte...
Ik hoop dat je snel op knapt.
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb ook ooit dubbel gezien. Ik vond zo'n ooglap vreselijk zitten.

Heb toen oogpleisters gebruikt. Met een verwijzing van de arts kreeg ik die vergoed. Maar dat is 10 jaar geleden.

Mijn oog ging niet meer naar links. Dat is vrij snel hersteld na de pred. Keek zo scheel als wat en toen moest ook mijn id nog vervangen worden :haha:.

Het dubbel zien is er niet van over gegaan. Toen ik een paar maanden later een andere schub had en weer een kuur, was het dubbelzien 5 maanden later toch weg :yes:.

Sterkte
Fratema

Dubbel zien

Bericht door Fratema »

Dubbel zien

Ja, het is tijd voor een telefoontje naar de neuroloog. Mijn dubbelzien is er steeds vaker en langer. TV kijken is bijna niet meer te doen.
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Dat is akelig. Heb het ook een aantal maanden gehad tijdens zwangerschap.

Bij mij is het toen met rusten en oogoefeningen uiteindelijk overgegaan
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Lanah;1109982]

Maar let dan wel op; je ziet dan welliswaar niet dubbel maar ook geen diepte.
[/QUOTE]

Sowieso iets om te laten controleren als je oogklachten hebt van ms, heb ik gemerkt.

Ik heb momenteel weinig/geen last van mijn ogen (alleen bij moe en warm), maar ik was laatst bij de oogarts voor mijn dochter en zij moest plaatjes pakken van zo'n 3D-kaart, maar ik zag helemaal niks!!

Dat diepte zien kan dus heel stiekem afgepakt worden! Ik had wel gemerkt dat ik vaak onzeker was met snelheid inschatten van tegenliggers bij het autorijden, maar ik bleek dus niet 'gewoon' truttig. Ik zie het gewoon minder goed.

De schade aan mijn zicht zit in mijn hersenstam (dus als ik last heb is het altijd beide ogen tegelijk), misschien dat dat er iets mee te maken heeft, maar toch: iets om op te letten als je denkt dat je klachten over zijn!

Sterkte pippi!
Fratema

Inmiddels aan de prednison geslingerd

Bericht door Fratema »

Inmiddels aan de prednison geslingerd

Ik bleef last houden, ben afgelopen maandag eerder naar huis gegaan. Werken was niet meer te doen. Neurologie gebeld en de dag erna een goed gesprek gehad met de MS-verpleegkundige. Het zijn geen klachten die ik ken uit het verleden van de oogzenuwontstekingen. Heel bizar: bij het onderzoek bleek dat ik met mijn linkeroog dubbelzien (!!!!!!). Nooit geweten dat dat kan.

Het is dus ook niet het gevolg van de spieren die de oogbol draaien maar iets anders. Ze hebben het voor mij opgeschreven. Het heet INO, Intra Nucleaire Opthalmoplegie. Nu dus aan de pred en voorlopig niet werken, en dat vind ikl heel erg.
Tevy

Bericht door Tevy »

Succes Fratema, ik hoop van harte dat het (liefst helemaal!) weggaat met de kuur! Hoe lang duurt de kuur? Is het toch een 'standaardkuur', ook al gaat het om INO?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

belladonna schrijft: Wat een ellende.
Ik heb dat ook een keer gehad, verschrikkelijk.
Ik heb 3,5 week doodziek op bed gelegen,
in het donker en zonder geluid.
Ik bleef maar spugen en mocht geen prednison kuur meer.

Heel veel sterkte...
Ik hoop dat je snel op knapt.


Jammer dat dit er tussendoor moet nu, dit zal Pipi vast wel gerust stellen. Schrijf dan beter niets en kom er achteraf op terug.
Kobus

Bericht door Kobus »

[QUOTE=Dannifan;1115204]belladonna schrijft:....

Jammer dat dit er tussendoor moet nu, dit zal Pipi vast wel gerust stellen. Schrijf dan beter niets en kom er achteraf op terug.[/QUOTE]

Snap ik dan weer niet : reageren op een bericht van 24 juli / terwijl het nu over Fratema gaat .
Fratema

Pippi en ik zitten in hetzelfde schuitje geloof ik

Bericht door Fratema »

Pippi en ik zitten in hetzelfde schuitje geloof ik

En dat er niet superstructureerd wordt geregistreerd maakt toch niks uit? Op een forum vind je wat en breng je wat in en het is aan de lezer om te filteren wat interessant is. Ik weet alleen maar dat ik nu moe ben en pas om half drie word ik opgehaald voor zakje 4 :moe:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp