Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

dubbel zien

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Pippi

dubbel zien

Bericht door Pippi »

Hai...! Zit nu met 1 oog dicht te typen. Heb SP en inmiddels 3 dagen last van dubbel zien.

Moet ik de neuro bellen? Wat zouden ze kunnen doen? Kuur helpt toch niet bij SP?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben niet erg bekend met SP, maar lees wel vaker dat er soms toch een schub door komt. En bij een schub kan een kuur goed helpen. Mijn neuroloog heeft mij ook gezegd dat je met je ogen extra moet uitkijken, omdat er zonder kuur meer kans is op restschade.

Ik zou het zelf dus gewoon even melden bij de neuro. Als er niets hoeft, weet je dat ook meteen.
Pippi

Bericht door Pippi »

Bedankt Leeuwtje!
Toch bellen dus...
Pippi

Bericht door Pippi »

Mijn man heeft gebeld. Neuro belt terug.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik dacht ook meteen bellen. Ook bij SP kunnen er toch schubs optreden.
Ik hoop dat je gauw terug gebeld wordt.
Pippi

Bericht door Pippi »

Vanmiddag om half 3 ga ik naar de neuroloog. Ben benieuwd wat ze kan doen .

Mijn man zei al "Ga naar een feestwinkel en haal een ooglap"
Lanah

Bericht door Lanah »

Of pak een (zonne) bril en plak één oog af.

Maar let dan wel op; je ziet dan welliswaar niet dubbel maar ook geen diepte.

succes bij de neuroloog
Pippi

Bericht door Pippi »

Morgen krijg ik dus een kuur ...3 dagen
tracy

Bericht door tracy »

Succes met de kuur. Hoop dat het snel hersteld.
Rijn

Bericht door Rijn »

Ooit heb ik ook een ooglap nodig gehad bij dubbelzien. Die kan je ook gewoon bij de apotheek kopen.

Met één oog afgeschermd zie je niet meer dubbel (en ook geen diepte, dus oog-hand coördinatie bvb. is foetsie.)

Mocht de kuur niet meteen zijn werk doen, dan kan zo een ooglap helpen de periode te overbruggen.

Hopelijk gaat het snel weer beter.

Groet,

Rijn
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp