Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Handtekening

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mickey16

Handtekening

Bericht door mickey16 »

Hallo allemaal,
Ik heb een wat vervelend probleem en weet niet goed hoe hiermee om te gaan.
-
Ik kan niet meer schrijven, dat is vervelend bij het moeten zetten van een handtekening op officiële documenten. Als er een handtekening gezet moet worden voor ontvangst van pakketje, de postbode roept al ‘een kruisle is voldoende’.

Van een andere orde is applaudisseren bij bijv. een concert , volgens mij heeft dat met elkaar te maken, dat weet ik noet zeker.

Is dat herkenbaar?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ja het is herkenbaar. Bij mij was het een schub. Toen ik na de schub weer ging oefenen met schrijven, werd het weer beter en nu gaat het weer goed.

Sowieso is blijven oefenen belangrijk om het zo lang mogelijk te behouden! Een ergotherapeut kan je eventueel helpen om je handfunctie te verbeteren.

Applaudisseren is een veel grovere motoriek. Komt het doordat je arm-coördinatie slecht is?
mickey16

Bericht door mickey16 »

Ja, blijkbaar
Almond

Bericht door Almond »

Zo herkenbaar! Voor pakjes tekenen, daar maak ik me niet druk om: kunnen ze hem ook niet vervalsen:p.
Applaudisseren doe ik maar kort, anders begint de boel te tintelen en te prikken. Ook opstaan voor applaus doe ik niet meer. |
Accepteren, is het enige wat je kunt doen, denk ik. Soms applaudisseer ik met 1 hand op een been en daarna met de andere, dan houd je het een tikje langer uit.
Waar het door komt, weet ik niet. Spierslapte, denk ik.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Handtekening wordt steeds korter nog even ik heb alleen nog maar één letter over.

Applaus doe ik ook heel kort, zolang het gaat.
gebke

Bericht door gebke »

bij mij staat op de i d kaart mevrouw kan geen handtekening zetten gedaan bij vernieuwen i d kaart

allemaal veel sterkte gelukkig wat koeler kan ik weer buiten rijden was, heerlijk vanmorgen :ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp