Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vallen over afstapjes

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Job

Bericht door Job »

Dat meenemen van deurposten herken ik wel en zonder knoeien een kop koffie naar de visite brengen is vaak een uitdaging. Met iemand op fietsen is ook zo iets: Een gesprek voeren zonder dat de sturen in elkaar raken is lastig. Ook nog op het verkeer moeten letten is dan een complicatie en dat is best vervelend als er een buurvrouw langszij komt fietsen met wie ik op zich best een praatje wil maken.
Aletta

Bericht door Aletta »

[QUOTE=Suzan;1110845]Weet je zeker dat je geen oogproblemen hebt? Dus dat je een andere correctie in je brillenglazen nodig hebt omdat je geen diepte meer kunt inschatten, of misschien wel een een oogzenuwontsteking hebt? :weetniet:

Een bezoekje aan een goede opticien is snel gemaakt. Ik probeer eerst altijd de "gewone" oorzaken uit te sluiten voor ik het op ms gooi.[/QUOTE]

Ik heb paar jaar gelden oogontsteking gehad Aan beide ogen. Heb daar ook zeker restschade van. Weetniet meer. Alleen heb ik wel het idee dat het vallen over afstapjes vaker is en daar wil ik graag soort "trucs"voor vinden. Want dit is niet leuk en wel pijnlijk ...
Heb al mijn bril met zonnebril glazen genomen dat scheelt een deel.
Billy

Bericht door Billy »

Ben ook zo goed in vallen en struikelen. Gelukkig vooral struikelen :D.

Ik ga 3x pw naar de fysio. Waarvan 1x één op één balansoefeningen heb. Zoals je evenwicht bewaren maar ook bijv opvangreactie.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik kijk ook heel goed waar ik loop en stap voorzichtig van de stoep op de weg.

Fietsen is voor mij meer gevaarlijk: inderdaad sturen in elkaar, in de bosjes fietsen of volop tegen een lantaarnpaal aan.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Wel herkenbaar. Ik heb het eerder als ik moe ben.
Ik moet afleren met twee dingen bezig te zijn.
En de deurpost, die pak ik meestal met mijn hand, heb ik meteen wat richting.
Bij de fysiotherapeut werk ik ook aan mijn balans, ik ben me er steeds bewuster van.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Veel herkenning in meerdere dingen , veel naar beneden kijken , alsof ik twijfel aan mijn voeten , maar gewoon voor de zekerheid.

De trap rustig opgaan , en alsnog te struikelen over een tree , die schijnbaar ineens anders in de trap ligt , want waarom de ene keer wel en de andere keer niet ?
Soms kan ik me nog net ergens aan vasthouden om vervolgens snel op de trap te gaan zitten om even bij te komen dat ik niet naar beneden gekukeld ben , terwijl ik dus poog juist boven te komen.....

En die deurposten , is het grootste herkenningspunt , je weet zeker dat je het goed doet , maar toch denkt mijn schouder anders dan de laatste keer....

Ik ben maar gestopt te twijfelen aan mezelf ,want hoe meer ik er op let , hoe vaker het voor lijkt te komen.

En ik blijf maar volhouden dat ik meer last heb van de sarcoïdose , maar daar twijfel ik dan weer wel aan nu ik dit lees...

Riwidi
Borne

Bericht door Borne »

Wat een herkenning in bovenstaande berichten, pfff.

Ik kijk altijd goed voor me als ik loop, anders zwalk ik alle kanten op.

De trapleuning houd ik altijd vast, nadat ik in 1 week 3x een tree gemist had en de deurpost is ook een bekende helaas ( net als de bocht om lopen op de gang op mijn werk en altijd tegen de hoek oplopen.


Toch merk ik dat je daar ook aan went, ik ben voorzichtiger geworden en nu gaat het meestal goed
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp