Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Doorzetten of er aan toegeven?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sara

Bericht door Sara »

Trainen kan je echt helpen om fitter en mobieler te blijven, maar je kunt het echt te gek maken. Een paar dagen kapot na de fysio lijkt me te veel.

Weet die fysio wel wat voor jou de gevolgen zijn van dat halve uurtje? Blijf in overleg met hem/haar en probeer die dingen te oefenen waar je in het dagelijks leven iets aan hebt, zou ik zeggen. Misschien is dat wel coördinatie of evenwicht en niet zozeer conditie. Een goeie fysio is goud waard, maar ook die heeft de juiste input van jou nodig.

Zet 'm op!
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Sara;1120617]Trainen kan je echt helpen om fitter en mobieler te blijven, maar je kunt het echt te gek maken. Een paar dagen kapot na de fysio lijkt me te veel.![/QUOTE]
af en toe volledig over je grens gaan is op zich niet zo erg.
een dagje netflix en misschien heb je de dagen nadien er wel baat bij.


een gezonde die in het weekend een marathon loopt meot dat ook ff bekopen
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Zolang je verplchte netflix dagen beperkt blijven tot 1, max 2 dagen na fysio is er denk ik niets mis met volledig over je grens gaan.
Maar als het een verplichte netflix week wordt, dan ben je echt te ver gegaan.

En ik ben zeker van mening dat trainen, zowel conditie als kracht van belang is om actief te kunnen blijven ook.
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat vage”klachten” mag ik best krijgen van mijn “training” op de dag dat ik fysio heb maar mijn therapeute let er altijd heel goed op dat ik niet te veel en te intensief doe.

Je kunt volgens haar ook vooruitgang in je lichamelijke conditie boeken door wel gericht te trainen maar niet echt over je grenzen gaan.

Ik ga al bijna 8 jaar 2 x per week naar therapie (2 x 30 minuten) en heb, mede dankzij de Fampyra echt al wel wat positief resultaat. Zo kan ik nu zo’n 6 minuten op de loopband lopen en ook steppen lukt zo’n 5 minuten.

Sinds een halfjaar heb ik een easy rider (met electrische ondersteuning) en ook dat gaat echt super goed.

Een beetje doorzetten mag dus best maar zeker niet al te veel willen doen denk ik.
Sara

Bericht door Sara »

Helemaal mee eens dat zo nu en dan over je grenzen gaan geen probleem hoeft te zijn

Maar iedere week over je grenzen gaan, dat helpt volgens mij niet om fitter te worden. Een marathonloper loopt ook niet ieder weekend een wedstrijd.

[QUOTE=1207;1120624]af en toe volledig over je grens gaan is op zich niet zo erg.
een dagje netflix en misschien heb je de dagen nadien er wel baat bij.


een gezonde die in het weekend een marathon loopt meot dat ook ff bekopen[/QUOTE]
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Sara;1120640] Een marathonloper loopt ook niet ieder weekend een wedstrijd.[/QUOTE]
klopt en alles draait rond dat evenwicht. rust, herstel, krachten sparen, recuperatie, soms irrationeel diep gaan,... eigenlijk is ms gelijk de tour de france hé. alleen zult ge nooit op de champs Elysées aankomen :)
belladonna

Bericht door belladonna »

Zou het niet interessant zijn om eens rond te kijken naar een andere hobby of sport.
Als er deuren sluiten gaan er ook weer andere deuren open.
Waar je weer nieuwe mensen ontmoet en plezier mee maakt.

Natuurlijk wil je veranderingen op je eigen tijd in voeren,
maar je metgezel dwingt je daar eerder toe.
Het is klote, maar het is niet anders.
Ik heb er zo een 18 nieuwe " vrienden" bij met wie ik veel lol heb.
Maar wel op het tempo wat ik aan kan.
Zonder verplichte Netflix, al is dat soms ook best leuk.😄
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp