Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking maar geen antibiotica

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Merce

blaasontsteking maar geen antibiotica

Bericht door Merce »

Ik heb sinds een week een blaasontsteking maar kreeg de keuze van de incontinentie verpleegkundige om wel of niet antibiotica te nemen. Omdat ik geen pijn had en niet noemenswaardig klachten besloot ik af te wachten.

Maar afgelopen nacht merkte ik een zeurende en af en toe stekende pijn op in mijn onderrug. Dus ik denk er nu toch wel aan om een kuurtje te volgen. Het gaat niet uit zochzelf over merk ik.

Wat is jullie ervaring met wel of niet antibiotica bij een blaasontsteking?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Merce;1111108]Wat is jullie ervaring met wel of niet antibiotica bij een blaasontsteking?[/QUOTE]
Alleen als ik er net een op voel komen, kan het nog werken om veel water te drinken en daardoor veel te urineren. Dan kan je nog voorkomen dat hij echt doorzet.

Maar als hij al echt aanwezig is (en als je hem al een week hebt, zal dat zeker zo zijn) dan krijg ik altijd antibiotica; ze bieden zelfs niet aan om het zonder te proberen. Dat zou ik dan ook niet willen. Zeker als je MS problemen geeft door koorts, dan wil/moet je echt snel van die blaasontsteking af.
Miss J

Bericht door Miss J »

Antibiotica nemen houdt een keer op i.v.m. resistentie.
Als ze je urine al hebben onderzocht kunnen ze je nog 1x de juiste antibiotica geven. :cool:

Daarna zou ik het vooral voorkomen met Cranberry en extra vit C naast inderdaad veel water (2L)

Succes! :thumbup:
Billy

Bericht door Billy »

Altijd AB en zsm :o. De pseudo schub is al reden genoeg voor mij, aan mijn blaas zelf merkte ik het vaak niet eens.

Overigens ben ik van al mijn blaasontstekingen af, tot nu toe, dankzij A.Vogel :goed:.
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Billy;1111111]Altijd AB en zsm :o. De pseudo schub is al reden genoeg voor mij, aan mijn blaas zelf merkte ik het vaak niet eens.

Overigens ben ik van al mijn blaasontstekingen af, tot nu toe, dankzij A.Vogel :goed:.[/QUOTE]

A Vogel homeopathie is zo grappig :haha:
[URL="https://skepsis.nl/eoshomeo/"]https://skepsis.nl/eoshomeo/[/URL] [en bewezen onzinnig]

Laat je niet gek maken door hocuspocus placebo middeltjes, cranberries en veel water en je bent er vanaf zonder dat je er arm van wordt :cool:
Billy

Bericht door Billy »

Als je eerst 4 blaasontstekingen per half jaar hebt en dan ineens geen meer... Dan voel je je juist niet meer gek worden :p.

Overigens kan ik volgens mijn uroloog idd net zo goed goedkope cranberry pilletjes slikken. Maar deze hebben ook andere voordelen voor mij.

En dit is ter voorkoming. Er vanaf komen zonder AB gaat mij echt niet lukken :haha:
Nessa

Bericht door Nessa »

Omdat AB zo ontzettend slecht is voor je darmflora, neem ik het alleen als het niet anders kan.

Gelukkig voel ik een blaasontsteking altijd snel. Al op het moment dat de ontstekingswaarden nog ontzettend laag zijn.

Dan krijg ik hem nog weg met een dubbele dosis cranberrypillen en veel water drinken.

Dat probeer ik liever dan mijn darmflora om zeep te helpen en vervolgens een (dure) probioticakuur te moeten volgen.
Merce

Bericht door Merce »

Dit is mijn 1e blaasontsteking in mijn leven. (De week ervoor heb ik geleerd mijzelf te katheteriseren).

Ik heb geen koorts. Ik had vorige week donderdag bloed in de urine. Terwijl ik de 2 avonden ervoor niet had gekatheteriseerd. Dus een bloedvaatje dat geraakt was kon het niet zijn.

Bloed was de enige aanwijzing voor een ontsteking. Vrijdag mijn urine weggebracht en dinsdag kreeg ik te horen dat er een bacterie zit en de keus voor wel of niet antibiotica.

Verder geen klachten behalve nu rugpijn maar dat is ook niet de hele dag of nacht door.

Ik herken mij niet in een schub. Weet niet hoe dat aanvoelt. Diagnose MS is vorige week weer ingetrokken bij een second opinion omdat ik (nog) niet aan alle criteria voldoe. Maar als het wel MS is, is het de PP vorm zeiden ze.

In hoeverre een ontsteking bij de PP vorm een pseudoschub kan opleveren weet ik niet.

Maar goed...ik wil nu toch starten met een kuur. Katheteriseren heb ik op de lange baan geschoven.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Merce;1111123]
In hoeverre een ontsteking bij de PP vorm een pseudoschub kan opleveren weet ik niet.
.[/QUOTE]
hier wel
een blaasontsteking afwachten tot ik bloed plas levert gegarandeerd een dagje verlamming in de benen op.

deze wetenschappelijke these is bevestigd en herhaald :)
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Als ik (plotseling) slechter ga lopen dan is dat voor mij een reden om mijn urine na te laten kijken, en vaak heb ik dan een blaasontsteking.
(ook PP-MS)

Ik neem voor het slapen gaan altijd vit C, sinds die tijd wat minder blaasontstekingen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp