Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Overactieve blaas

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Tommie

Overactieve blaas

Bericht door Tommie »

Ik slik de afgelopen 3 maanden 5 mg Vesicare en tegelijkertijd 50 mg Betmiga. Daardoor weet ik thuis op tijd de toilet te bereiken.

Echter als ik moet wachten op mijn beurt bij het toilet op een druk benzinestation dan gaat het mis.

De uroloog gaf vandaag als tip mee om een week lang 10 mg Vesicare samen met 50 mg Betmiga in te nemen, er waren geen studies daarover bekend maar het zou nog beter kunnen werken.

Mijn vraag is of er ms patiënten zijn die deze hoeveelheid medicijnen van deze merken al wel innemen en of het dan beter werkt.
Racer

Bericht door Racer »

Tommie, bij mij hielp het middel Granufink. Het was verkrijgbaar bij een reformwinkel en dus zonder recept. Ik ben helemaal niet ‘van het alternatieve’, maar deze pilletjes normaliseerden mijn blaas na een paar dagen al, en zo is het nog steeds (af en toe een kuurtje!).
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Detrusitol is een middel via de huisarts, het regelt dat je blaas zich normaal vult voor je aandrang krijgt.

Ik moet, als ik aandrang krijg, niet nog even uitstellen want ik moet gewoon binnen een paar minuten gaan want uitstellen is geen optie. Als ik niet snel ga loop ik gewoon leeg zonder het tegen te kunnen houden.
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Helpt Detrusitol? Moet je dat elke dag gebruiken, of kun je het gebruiken als je het nodig hebt?

als ik weet dat ik bijvoorbeeld een lange autorit moet maken, of ergens heen moet, waar ik niet zomaar even naar het toilet kan, speelt de aandrang nog erger.
Ik zou dan een pilletje Vesicare mogen nemen zodat de blaas kan ontspannen.
Billy

Bericht door Billy »

Er zijn heel veel soorten medicatie voor de blaas.

Zoals mijn uroloog zegt, ze werken ongeveer hetzelfde maar het blijft uitproberen welke werken, bij iedere patiënt verschillend.

Vesicare heeft jaren goed geholpen, maar dat bleef helaas niet zo. Detrusitol bij mij ook, maar de 2e keus niet en apotheek weigerde mij eerste keus te geven. Dus ben maar over gegaan op ander merk.

Betmiga doet weer helemaal niets bij mij. Nu heb ik Toviaz en daar doet mijn blaas het super op :goed:.

Ik heb nog nooit problemen gehad met 2e keus gelukkig. Maar mijn uroloog begrijpt het hierbij wel. Net zoals vesicare wel werkt bij de één en de ander niet. Kan een klein verschil hierbij ook zo schelen.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Helpt Detrusitol? Moet je dat elke dag gebruiken, of kun je het gebruiken als je het nodig hebt?

2x per dag ene pilletje en je blaas vult zich netjes en pas als je echt moet kan je ook een volle blaas kwijt,

Geen aandrang meer voor 2 druppels en ik ben er dolblij mee.
Er zijn verschillende merken maar ik doe het alleen goed op het merk "Pfizer".

En de apotheek deed bij mij ook moeilijk over Pfizer want het is 2x duurder dan de andere middel en werd niet betaald zeiden ze.
Ik een ander merk proberen maar dat was een ramp, ik vroeg weer om Pfizer en kreeg het niet.

Ik zelf betaald en ingediend bij de verzekeraar en het werd zonder moeite uitbetaald, toen de apotheek dat zag kreeg ik het voortaan wel.
Tommie

Pfizer

Bericht door Tommie »

Pfizer

Danifan,

Hoe heet dat pilletje van Pfizer?
Tommie

Vesicare en Betmiga

Bericht door Tommie »

Vesicare en Betmiga

Eigenlijk ben ik benieuwd of er mensen met ms zijn die 50 mg Betmiga nemen samen met 10 mg Vesicare
en geen rare bijwerkingen krijgen en de blaas gewoon normaal functioneert.
Tommie

2e keus?

Bericht door Tommie »

2e keus?

Billy,

Over welke 2e keus heb jij het, hoe heet die?
Billy

Bericht door Billy »

Dat was ook detrusitol, alleen dan van een ander merk.

Jammer dat je vraag nog niet beantwoord is
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp