Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Problemen links of rechts?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Ik ben rechtshandig en heb aan de linkerkant meer klachten en minder kracht. Heb ook aan de linkerkant meerdere oogzenuwontstekingen gehad.

Mijn bloedgroep is A Positief.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Dannifan;1113525]Dat weet ik dus ook niet maar ik probeer er achter te komen óf er een verband is.[/QUOTE]

een uitleg zou kunnen zijn, pure speculatie

wie rechtshandig is gebruikt de rechterkant meer als de linkerkant.
lichaamsdelen die je niet of minder gebruikt gaan bij, niet-gebruik, sneller achteruit.

maar die uitleg slaat alleen maar ergens op als de hele linkerkant betroffen zou zijn.
bij mij is het vooral m'n linkerbeen, m'n linkerbovenlichaam werkt nog zoals het hoort
Mobile

Bericht door Mobile »

Ik heb zowel links als rechts klachten. En soms tegelijkertijd....😇
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik heb aan beide kanten uitvallen gehad en dus ook aan beide kanten restschade.
mari

Bericht door mari »

Vooral rechts klachten. MRI laat plekken overal zien.

Linkshandig
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"bij mij is het vooral m'n linkerbeen, m'n linkerbovenlichaam werkt nog zoals het hoort"

Bij mij is het ook mijn linkerbeen al jaren maar nu doet ook mijn linkerhand lelijk, als ik lekker ga valt het mee maar er zijn dagen dat ik er amper mee kan typen.

Een vork vasthouden ziet er niet meer uit want kracht en gevoel zit er niet meer in dus, mijn vrouw snijd het vlees voor me want dat lukt dus echt niet meer.

Daarom ben ik heel blij dat ik rechts ben.
mickey16

Bericht door mickey16 »

Ik zeg altijd ‘als mijn lichaam rechts zou fenctioneren als links had ik geen problemen”. Ik ben rechtshandig en kan dus ook niet meer leesbaar schrijven. Heel lastig!
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Beide kanten worden getroffen, soms om en om soms tegelijkertijd.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Pas 1 shub gehad. Linkeroog. Ben rechts. Hoewel links wel het beste oog was.
Fred

Rechts

Bericht door Fred »

Rechts

Ik heb SPMS en ben rechtshandig en heb rechts problemen, rechterbeen dat nagenoeg niets meer doet. Mijn fijne motoriek in mijn rechterhand neemt af. Schrijven gaat zeer slecht.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp