Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Problemen links of rechts?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Problemen links of rechts?

Bericht door Dannifan »

Ik lees dat sommige mensen links problemen hebben en anderen weer rechts.
Mijn vrouw vroeg zich af of het er mee te maken kon hebben of als je b.v. rechts bent je dan links problemen hebt/krijgt of andersom.

Ik ben puur rechts en mijn problemen zijn ook puur links maar wie kan hier een reactie op geven hoe het bij haar/hem zit.
tracy

Bericht door tracy »

Dag Dannifan, ik heb SP MS en ik heb vooral rechts problemen met mijn been. Ik ben ook rechts maar of dat daar mee te maken heeft, ik betwijfeld het.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

In mijn geval had ik klachten aan mijn linkerarm, en later aan mijn rechterbeen. Ik zou ook niet weten hoe er een verband kan zijn met links- of rechtshandig. Het is maar net waar de schade zich bevindt.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Dat weet ik dus ook niet maar ik probeer er achter te komen óf er een verband is.
Klick

Bericht door Klick »

ik ben rechtshandig (met schrijven, met andere dingen links) en heb voornl. de problemen links.
behalve gevoelsstoornis in het gezicht die was rechts, maar dat is weer verklaarbaar...
schade rechts in het hoofd geeft rechts aan het hoofd klachkten en links in de lijf.

ozo gehad.. rechter oog :huh:
Knillis

Bericht door Knillis »

De rechter helft van mijn lichaam is bij de eerste schub helemaal uitgevallen en later weer voor het grootste deel bijgetrokken.

Maar de rechter lichaamshelft is tot nu toe zwakker gebleven dan de linker helft.

Gelukkig ben ik uitgesproken linkshandig (en linksbenig;)) en dat is voor mij een groot voordeel.

Volgens mijn neuroloog is het gewoon “geluk” hebben dat het niet andersom is. Hij kan er geen reden voor geven waarvoor dit zo is.

Overigens heb ik vroeger al eens een oogzenuwontsteking gehad maar toen zat het in het linker oog.

De MS heeft bij mij hoofdzakelijk schade aangericht in het halsgebied.
Nessa

Bericht door Nessa »

Het ligt er maar net aan waar de schade ontstaat of links of rechts wordt aangedaan.

Maar volgens mijn neuro hebben rechtshandige mensen meer weggetjes in hun zenuwen om de (meer gebruikte) rechterhelft aan te sturen, en andersom. Dat zou ook een rol kunnen spelen, in hoeverre het lichaam in staat is de laesies te omzeilen door gebruik te maken van andere zenuwverbindingen.
Jantien

Bericht door Jantien »

Ik ben rechts en mijn klachten zijn rechts erger dan links.

Zelf ben ik benieuwd of de bloedgroep B. bij MS-ers meer voorkomt. Ik ben zelf ook B.neg.

Peter D'Adamo schreef het boek: Het bloedgroep-dieet.
Volgens hem komt bloedgroep B veel voor bij MS.

Bestaat er een lijst met meer "afwijkende" overeenkomsten tussen MS patiënten?

Ik ben benieuwd.
Job

Bericht door Job »

Ik heb bloedgroep B neg. Dus wat dat betreft pas ik in het plaatje.
Jantien

Bericht door Jantien »

In het nieuwe topic van Sara, [B]Bloedgroep en MS[/B] las ik o.a: (vertaald door google)

[url]https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1810395[/url]

[I]De bloedgroep B werd gevonden in 22.22% van de MS-patiënten vergeleken met 11.10% van de controles.[/I]

- Dus dat zou kunnen kloppen.

[I]Terwijl de Rh-negatieve factor werd gevonden in slechts 4,45% van de MS-patiënten en 15,71% van de gezonde proefpersonen.[/I]

- Dan zijn Job en ik een minderheid binnen de groep :???:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp