Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS proefpersonen of proefdieren?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
raimonnea

MS proefpersonen of proefdieren?

Bericht door raimonnea »

Zouden jullie MS proefpersonen willen zijn zoals de proefdieren nu? Aangezien we nu al ziek zijn en de effecten beter zichtbaar zijn, positief of negatief. Ik lees hier en daar dat je voor zulke experimenten kunt aanmelden en dan bedoel ik niet van die schriftelijke enquêtes.

Zoals jullie weten worden gezonde dieren volop gebruikt als proefdieren. Ik ga niet verder in de negatieve details daarvan, neem aan dat jullie dit weten. De regering streeft ernaar het gebruik van dierproeven te verminderen.

Al aan het MS dierenlaboratorium had ik laten weten dat ik het niet erg vind als er nooit een genezing of oorzaak voor mijn MS word gevonden wanneer er geen dieren meer worden gebruikt. Want ik kan niet (doorgaan met) iemands zijn/haar leven opofferen voor de mijne. Bij mijn huisarts heb ik al een euthanasieverzoek ingediend mocht het met mijn MS of een andere aandoening erger worden.
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Wist geeneens dat er een ms dierenlab bestaat :???:
Ik begrijp voor veel onderzoeken en handelingen dat dieren niet altijd meer nodig zijn. Dat we daar anno 2018 andere oplossingen voor hebben. Maar nog niet voor alles... medicatie wordt naar mijn weten ook altijd eerst getest op muizen etc.

Ik kan niet goed tegen dierenleed en heb liever geen dierproeven. Zeker niet voor afwasmiddel, make up etc. Maar medicinaal/geneeskunde gezien, als het niet anders kan... ja sorry voor mezelf hou ik geen rekening met een genezing voor ms maar wat zal het fijn zijn als er een vaccinatie voor zou komen of iets in de toekomst. Zeker met het oog op mijn kinderen dan is dat een hartewens. Als daarvoor dierproeven nodig zijn voor de veiligheid en werkzaamheid te testen dan is wat mij betreft de keus snel gemaakt. Je hebt bv. ook de jeugdvorm van ms /huntington etc. Geen haar op mijn hoofd die het ooit zal rechtvaardigen om proeven op kinderen toe te staan. Als de veiligheid dan uitgetest moet worden op een dier, dan liever dat.
Maar goed dat is mijn mening... dus alleen in het geval als het echt niet anders kan. Niet zoals bij makeup , schoonmaakmiddelen etc. Er bestaat genoeg van die rotzooi dus waarom dan nog meer en nieuw ontwikkelen en testen op dieren?

Laatst nog een filmpje gezien van een neuroloog en zijn onderzoeksteam in een dierenlab. Zoals hij het uitlegde klonk het allemaal heel logisch. Nee tuurlijk niet leuk om te zien, maar hij maakte ook heel duidelijk dat het niet anders kon. Weet even niet meer welke documentaire het was maar was wel heel interessant. Toen heb ik mijn mening erin ook een beetje herzien/versoepeld. Denk gewoon niet dat alles zo zwart/wit is...
Maar zo gezegd, als er een ander alternatief is dan vind ik het niet gerechtvaardigd om toch dieren te gebruiken.

Ik zou zelf geen proefpersoon worden. Had ik geen gezin gehad dan wel! Wel afhankelijk van welk onderzoek en wat de gevolgen ervan kunnen zijn. Meestal staat dit bij proefpersonen onderzoeken altijd wel duidelijk aangegeven tevens ook een geldbedrag. Wat mij betreft niet opweegt tegen sommige gevolgen van zo'n onderzoek. Dus ligt er denk ik aan welk onderzoek en hoeveek risico's.
Hersenbank is wat mij betreft sws een dikke ja. Als het helpt voor de toekomst, dan mogen ze mijn hersenen eruit halen. Wat maakt het nog uit als ik dood ben? Ga toch de oven in 😏
Ster

Wetenschappelijk onderzoek

Bericht door Ster »

Wetenschappelijk onderzoek

Zelf steentje bijdragen aan oplossing zoeken/vinden ter genezig van MS ja dat heb ik gedaan meerdere malen zelfs en ben dankbaar voor alle wetenschapprlijke onderzoeken die er gedaan worden ter bevordering van hopelijk in de toekomst de genezing van MS voor mensen van Over de hele wereld. Heb geen zin in discussie en ga hier dan ook niet verder op in. Wanneer iemand levens moe is kan die gene beter hulp gaan zoeken. Ik gun iedereen zijn eigen mening maar ook en vooral een fijn leven! Mensen, artsen die offers bregen voor mijn persoon ben ik alleen maar dankbaar! Ik zie het grotere geheel en heb geen zin in discussie over de arme (klopt) dieren. Het is nodig en kan niet anders!
Miss J

Bericht door Miss J »

Welja, verhef jezelf maar boven de dieren. Komt dat omdat je denkt meer intellect te hebben? Meer waard te zijn? meer recht op gezondheid 'Ster'? :huh:

Ken je de uitdrukking dom schaap of domme gans? Dat borrelde gelijk in me op, gek he :???: :haha:

Geen zin in discussie 'Ster'? Is ook moeilijk nietwaar als je zulke domme dingen hier komt uitkramen :cool:
Kijk maar uit dat er straks geen giftige slang uit je wc-pot omhoog kruipt als je vol genoegen zit te denken aan je superioriteit :haha:
Ster

Triest

Bericht door Ster »

Triest

Beste Miss J,

Bij zo'n topic als dit kan iedereen reageren en zijn/haar antwoord/mening geven.

Wij hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

De grove bewoordingen die u uit zeggen meer over hoe u in elkaar steekt.

Totaal niet sympathiek vind ik. En dat is mijn mening en die mag er zijn net als die van u.

Maar vraag mij af of u niet alleen maar reageert om opgebouwde frustratie te uiten.

Want het onderwerp van het topic gaat u een beetje aan voorbij.

En de grofheid van u woorden die tegen mij persoonlijk gericht zijn.

Vind ik triest.

Sterkte. Hoop dat u de frustratie snel weer een keer los kunt laten.

Dat leeft vast een stuk prettiger Wens u verder een hele fijne avond!

Leef❣
😉
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=raimonnea;1113903]
Zoals jullie weten worden gezonde dieren volop gebruikt als proefdieren. Ik ga niet verder in de negatieve details daarvan, neem aan dat jullie dit weten. De regering streeft ernaar het gebruik van dierproeven te verminderen.

Al aan het MS dierenlaboratorium had ik laten weten dat ik het niet erg vind als er nooit een genezing of oorzaak voor mijn MS word gevonden wanneer er geen dieren meer worden gebruikt. Want ik kan niet (doorgaan met) iemands zijn/haar leven opofferen voor de mijne. Bij mijn huisarts heb ik al een euthanasieverzoek ingediend mocht het met mijn MS of een andere aandoening erger worden.[/QUOTE]

Ik vind het ook zielig dat dieren zo worden gebruikt, maar ik kan er verder niet veel over zeggen want ik eet ook vlees. (momenteel mijn enigste levensbron). Ik schipper dan wel ermee dat ik geen dierproef producten gebruik en hoogwaardig vlees van dieren met een natuurlijk leven.

Het onderwerp brengt meerdere vragen met zich mee. Als men stopt met het testen op dieren en zoals je zegt je geen geneesmiddel hoeft, dan zouden instanties als UWV,gemeente etc. men ook niet mogen aanrekenen als men geen medicamenten gebruikt.
Ik wil ook medicamenten vermijden (vanwege andere redenen...heb nooit stilgestaan bij testen op dieren), maar.....ik merk wel dat ik daarop word beoordeeld, dan is het al snel : ' oh,dan kun je ook 'x' of 'y'".
Je wordt dus min of meer verplicht medicamenten te nemen om geloofwaardigheidsredenen. Vandaar dat ik niet denk dat deze testen zullen stoppen,als er niet andere testsubjecten zijn. Als veel mensen weigeren medicamenten te nemen (vanwege o.a. dierproeven),dan heeft Big Pharma natuurlijk een inkomstenbron minder:ogen: ...en instanties moeten mensen op een andere 'grond' gaan beoordelen en afrekenen.
Dat is natuurlijk maar lastig allemaal van die diertjes...:ogen:
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Ster;1113919]Vind ik triest.[/QUOTE]
:huilen::huilen::huilen:

[QUOTE=Ster;1113919]Leef❣[/QUOTE]
Wat een doordachte quote! :haha: Geldt die ook voor de diertjes :???:
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Mulder's Girl;1113930]Ik vind het ook zielig dat dieren zo worden gebruikt.[/QUOTE]

Ken jij een studie op muisjes/aapjes de die mens met MS echt hebben verder geholpen? :???:
Muis modellen die telkens niet op mensen van toepassing blijken..... och het zijn maar muizen he? :boos::boos:
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Miss J;1113942]Ken jij een studie op muisjes/aapjes de die mens met MS echt hebben verder geholpen? :???:
Muis modellen die telkens niet op mensen van toepassing blijken..... och het zijn maar muizen he? :boos::boos:[/QUOTE]

Hoe bedoel je dit precies Miss J?
Ik krijg uit je commentaar het idee,dat je denkt dat ik pro-dierenproeven ben.

Niet alleen mbt MS, maar dieren zijn testsubjecten voor allerlei middelen. Inderdaad,ik heb ook nooit gesnapt waarom op muizen,hamsters of wat dan ook wordt getest,omdat het geen mensen zijn. Dus het resultaat is nooit 100% garandeerbaar voor de mens, totdat je deze gaat toedienen bij mensen. (buiten het feit dat je ook nog individuele verschillen/reacties hebt).
raimonnea

Bericht door raimonnea »

[QUOTE=Mulder's Girl;1113930]Ik vind het ook zielig dat dieren zo worden gebruikt, maar ik kan er verder niet veel over zeggen want ik eet ook vlees. (momenteel mijn enigste levensbron). Ik schipper dan wel ermee dat ik geen dierproef producten gebruik en hoogwaardig vlees van dieren met een natuurlijk leven.

Het onderwerp brengt meerdere vragen met zich mee. Als men stopt met het testen op dieren en zoals je zegt je geen geneesmiddel hoeft, dan zouden instanties als UWV,gemeente etc. men ook niet mogen aanrekenen als men geen medicamenten gebruikt.
Ik wil ook medicamenten vermijden (vanwege andere redenen...heb nooit stilgestaan bij testen op dieren), maar.....ik merk wel dat ik daarop word beoordeeld, dan is het al snel : ' oh,dan kun je ook 'x' of 'y'".
Je wordt dus min of meer verplicht medicamenten te nemen om geloofwaardigheidsredenen. Vandaar dat ik niet denk dat deze testen zullen stoppen,als er niet andere testsubjecten zijn. Als veel mensen weigeren medicamenten te nemen (vanwege o.a. dierproeven),dan heeft Big Pharma natuurlijk een inkomstenbron minder:ogen: ...en instanties moeten mensen op een andere 'grond' gaan beoordelen en afrekenen.
Dat is natuurlijk maar lastig allemaal van die diertjes...:ogen:[/QUOTE]

Je hebt ook [url]https://proefdiervrij.nl[/url]. Zat ook te denken mocht ik geld hebben na mijn dood om aan hen te geven als gift erfenis.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp